Расист: Цветелина Грахич изригна...

Бившата певица на „Ку-ку бенд“ изрази публично и остро...

Райна шашна феновете си със снимки от...

Певицата Райна наистина не може да се спре на едно...

Защо нямаме дигитално образование, КНР и Италия така спасиха децата: 80% от учителите нямат ...

отпечатай новината

16.03.2020 11:30 | Видян 831 пъти

Защо нямаме дигитално образование, КНР и Италия така спасиха децата: 80% от учителите нямат ...

80% от учителите нямат елементарна грамотност и не щат да имат, нито им го налагат

Защо в България децата бяха в моловете 2 седмици по време на грипна ваканция, вместо вкъщи на дигитални уроци, както в Италия и Китай, както дори в родните частни училища? Чия е вината за заплашеното им здраве? Имаме отговорите!

19 минути от 2009 година използва всяка възможност за обществен натиск върху властите и върху всеки следващ министър за бързо навлизане на дигиталните технологии в образованието на България, създаде първото дигитално помагало у нас, ограмоти хиляди ученици и учители. Последният ни проект по темата беше оценен като неактуален през 2019 г., предварително ни беше обяснено, че няма смисъл да се явяваме на конкурс, понеже 1 министър от кабинета, който не е образователният, не ни искал. Предишният ни проект от 2018 г., пак за дигитализацията, обхванал над 1000 деца и учители от пет града, е единственият в историята, проверяван 4 пъти при нито едно установено съмнение или забележка. През последните 10 години сме провели и други.
През цялото време от 2009 г. насам главен секретар, сиреч отговорен за базата и за персонала в системата, е сегашният министър, който през май ще направи 3 години на последния си пост. Последните му обещания за големи инвестиции в дигитализацията бяха от миналата година, като от 2017 г. провежда конференеции в стил Дайте да дадем във връзка с дигитализацията. Парите, похарчени от мегадлъжник на НАП за организирането им биха стигнали за оборудването на десетки дигитални класове, които позволяват не само в училище, но и вкъщи да се работи в група и в облак и да има контрол върху дисциплината и знанията на учениците. А с над 3,5 млрд. бюджет всяка година, всички вече спокойно можеха да бъдат обхванати всички.

Какъв е основният проблем, който призна и кметът на София Йорданка Фандйкова, която в петък първа препоръча дигиталните уроци, които обаче само МОН може да наложи да се провеждат?

Според анкета на Министерството на образованието, огласени по наш проект от тогавашния министър Кунева още от 2016 г. над 80% от българските учители нямат дори елементарна дигитална грамотност – не могат да си пуснат компютъра.

Вдигането на учителските заплати през всяка от последните 3 години беше идеален повод, а увеличаване на парите никога не се прави на калпак и без критерий в нормална среда, за поставяне на изискване: вдигат се парите на учители, които са дигитално грамотни. Другото е прост подкуп от властта, за да не протестират и те като медицинските сестри. Лидерката им пък уреди децата си на държавни постове и й се размина дори открит лобизъм – чиста корупция преди броени дни.
Не само заради коронавируса, това е задължитено условие за образованието през 21-и век. Липсата на образование – а България е твърдо на последно място не само в ЕС, а на континента Европа по грамотност на децата и тийнейджърите, означава гарантирана бедност. Пак напомняме: частните училища от самото начало на корона-кризата минаха на дигитални уроци.

Въпросът не е по желание, въпросът е на живот и смърт! Дано поне сега го разберат!


автор: СЛАВА

Етикети: , , ,
Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

Няма коментари към тази новина !