Сонай напусна за втори път Живот на...

Музикантът Сонай напусна „Живот на кантар“ за втори път,...

Няма го сайтът на тотото

От снощи сайтът на Българския спортен тотализатор не...

715,8 млн.лв. за фирма с директор – футболист и 96 служители от държавната Автомагистрали

отпечатай новината

21.06.2021 16:35 | Видян 1849 пъти

715,8 млн.лв. за фирма с директор – футболист и 96 служители от държавната Автомагистрали

715 800 000 млн.лв. с ДДС е общата сума на поръчките за частната фирма Автомагистрали Хемус АД, дадени от джоба на данъкоплатците чрез незаконна процедура от държавната Автомагистрали ЕАД. Тя е взела най-много аванси за строителство на магистрала Хемус, както доказа докладът на Сметната палата – 213,5 млн.лв. без ДДС. Повече са й дадени за пътя Ботевград – Видин – 260 млн. лв. без ДДС, а нейна е несвършената работа, също авансирана по укрепването на свлачища – единственото се срути преди откриването на обекта – 123 млн. лв. без ДДС.
Невероятно, но факт: фирмата има по-малко служители дори от държавното – 141 срещу само 96 за частното и почти едноименно дружество. Още по-интересното е, че осигуряваните от него лица са едва 46 към декември 2019 г., когато вече се къпе в море от милиони на данъкоплатците.

Още по-интересно е, че един от тримата директори на фирмата е Асен Букарев, наричан в младостта си „Барбуков” от Пената, който е шампион с Левски, но 2-кратен вице с ЦСКА. Възловият клуб, в който се изявява 42-годишният в момента състезател се оказва Витоша Бистрица, оказал се ковачница на кадри.
Друг от тримата директори е адвокат Райчо Котов. Името му стана известно от разследването на сайта Биволъ, получило международни награди, по аферата ДжиПиГейт, която се запомни с ареста на журналисти и висящо дело в прокуратурата, припомня изданието. Преди да оглави „Автомагистрали Хемус“, адвокат Котов е дългогодишен служител на Джи Пи Груп. Според разследването на Биволъ адвокат Котов е лицето „Райчо“, което е получавало редовно комисионни от групата, която е подсигурявала експерти при провеждането на обществени поръчки с европейско финансиране. Инж. Анита Димитрова Котова (с моминско име Драганова) е геодезист и също “независим” експерт, като в някои от комисиите по ЗОП се явява заедно с Добри Кондов.
Тя е съпруга на дългогодишния служител на Джи Пи Груп Райчо Бойков Котов, който е бил също така служител на Лиан Консулт Сървисиз. В момента на скандала адв. Котов е ключов експерт-юрист в редица проекти, финансирани по ОПОС на Екоминистерството.


След скандала ДжиПи изчезна от света на обществените поръчки, в който изведнъж влезе с рекордни суми – най-голямо парче от пая на магистралните обществени поръчки именно Автогмагистрали Хемус, управлявано от Котов.
Според Капитал очевидци твърдят, че техниката и работниците, които малката по персонал частна фирма използва са на ДжиПи и носят съответните означения за това. В отговор на сайта на Автомагистрали Хемус са показани десетина нови камиона, които, разбира се, са крайно недостатъчни за подобен размах.
От същия фирмен сайт прави сериозно впечатление, че най-значимата поръчка през 2019 г. за фирмата е ремонтът на централната градска зона на Правец за 2 053 725,44. След което тя прави редица удари като водния проект на Смолян на стойност общо 91 000 000 лв. – звучи пресилено за 11,15 км нови тръби и 14,47 ремонт на старо ВиК. Това са 3 551 912,57 лв. на километър. Истински рекорд, особено като се има предвид, че това е дебют на дружеството в този пипкав вид дейност! Сумата, която цитираме е от сайта на самата фирма, докато Капитал дава 23 млн.лв., без да посочва откъде, но и 1 млн. на км за тръба пак е доста.

продължи >>

Етикети: , , , , , , , , , ,
Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

Няма коментари към тази новина !