Коя трябва да е модел за подражание:...

Вляво: американският модел Кендъл Дженър по бански,...

Знам кой уби Тупак: Боксьорът Райън...

Миналият месец звездата на американския бокс Райън...

Музикалната индустрия в България с $10,3 млн. приходи

отпечатай новината

24.03.2022 14:59 | Видян 615 пъти

Музикалната индустрия в България с $10,3 млн. приходи

18,5% е глобалният ръст на музикалния пазар през 2021 г., съобщиха от Българската асоциация на музикалните продуценти (БАМП), национална група на Международната федерация на звукозаписната индустрия (IFPI) за България. Данните са от последния годишен доклад на IFPI – Global Music Report за 2021 г. и показват седма поредна година на растеж. Общите приходи на индустрията през изминалите 12 месеца са достигнали 25,9 милиарда щатски долара. Основен двигател за ръста на приходите през 2021 г. отново e стриймингът и най-вече неговата платена абонаментна форма, където е налице скок с +21,9%, спрямо предходната година. Това е донесло на индустрията 12,3 милиарда щатски долара. До края на 2021 г. потребителите с платени абонаменти вече наброяват 523 милиона. Общите приходи от стрийминг (с абонамент и подкрепен от реклами) отбелязват ръст от +24,3% и достигат  сумата от 16.9 милиарда щатски долара. Това са 65% от всички приходи на световната музикална индустрия, което прави дела на стрийминга все по-значителен с всяка изминала година (през 2020 г. приходите от стрийминг бяха 62,1%). За разлика от пандемичната 2020 г., когато продажбите на физически носители и приходите от колективно управление на права отбелязаха спад, съответно с -4,7% и -10,1%, през 2021 г. тенденцията е позитивна. Продажбите на физически носители са се увеличили с +16,1%,  а приходите от управление на права с +4%. „У нас също се наблюдава тенденция за растеж на общите приходи всяка година. През 2021 г. те са се увеличили с +18,6% спрямо 2020 г., като индустрията ни е генерирала 10,3 милиона щатски долара“, коментира изпълнителният директор на Българската асоциация на музикалните продуценти Петя Точарова.

 

„Въпреки този ръст обаче, България продължава да изостава в глобалната класация на музикалните пазари, където сме на 56-то място от общо 70 пазара, които IFPI наблюдава. Факт обаче е, че макар и много леко, започваме да се придвижваме нагоре, като за изминалите 12 месеца сме се изкачили с една позиция, от 57-мо на 56-то място“, допълва тя. Българската музикална индустрия не прави изключение от световните тенденции и през 2021 г. отчита +24,5% повишение на общите приходи от стрийминг (с абонамент и подкрепен от реклами). Най-значително е увеличението на приходите от потреблението на видео стрийминг, подкрепен от реклами (+157,5% спрямо 2020 г.). „С утвърждаването на лидерската позиция на новите технологии вече общуваме с музиката различно и, освен че я слушаме, свикнахме да я възприемаме и като я гледаме, което обуславя този безпрецедентен ръст при видео стрийминга. Неговият дял от общите дигитални продажби за 2021 г. у нас е 22,2%“, коментира изпълнителният директор на БАМП. Въпреки спада, който продажбите на физически носители в България претърпяха през 2020 г., през 2021 г.  те отчитат значителен ръст.

 

Приходите от винили са нараснали с +63,9%, а от компакт дискове - със +17,9%. С най-голям дял при физически продажби все още са дисковете – близо 65,8% от общия приход, а на второ място са плочите с 31,6% дял. Главният изпълнителен директор на IFPI, Франсес Муур откри онлайн представянето на доклада в Лондон, изразявайки загриженост за събитията в Украйна и произтичащата от това хуманитарна криза и подчерта, че „заедно с  колегите ни от цялата музикална общност, IFPI подкрепя всички действия за облекчаване на  хуманитарната ситуция  на бежанците и призовава за  прекратяване на насилието." Коментирайки Глобалния музикален доклад, Муур продължи: „По целия свят звукозаписните компании са силно ангажирани на местно ниво, за да поддържат музикалната култура и да допринасят за развитието на нововъзникващите музикални екосистеми – чрез силна подкрепа на местната музика и създаване на възможности тя да достигне до глобална аудитория. Колкото повече пазарите се развиват, толкова повече ще се обединяват и ще допринасят за по-богат, глобално взаимосвързан музикален свят.“ „Днешният музикален пазар е най-конкурентният в историята. Меломаните се наслаждават на повече музика от всякога и по толкова много различни и нови начини. Това създава огромни възможности за артистите.

 

Тези, които избират да си партнират със звукозаписни компании, правят това, за да се възползват от подкрепата на гъвкави и отзивчиви глобални екипи от експерти, чиято задача е да им помогнат да постигнат творчески и търговски успех и да изградят своята дългосрочна кариера. „Тъй както технологиите и онлайн средата продължават да се развиват и разширяват, така се увеличават и творческите възможности за споделяне на музикални преживявания. От Mетавселената до съдържанието в компютърните игри, звукозаписните компании инвестират в хората и в технологиите, за да доставят нови, силно интерактивни преживявания – добавяйки нови начини, посредством които артистите да създават връзки със своите фенове.”

автор: СЛАВА

Етикети: , , ,
Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

Няма коментари към тази новина !