Ингеборг Бахман - пътуване в...

Филмът на Маргарете фон Трота - Ингеборг Бахман -...

Кейт Мидълтън е благодарна за...

Кейт Мидълтън е "особено благодарна" за "дискретния"...

Килимарят на Абрамович и Клинтън откри галерия у нас

отпечатай новината

24.04.2014 16:30 | Видян 3255 пъти

Килимарят на Абрамович и Клинтън откри галерия у нас

Дизайнерът на килимите на Роман Абрамович, принц Албер Монакски, Европейските кралски семейства и арабските шейхове пристигна в София за откриването на първата по рода си у нас Галерия за ръчнотъкани килими The Rug Gallery. На улица “Оборище” 10, най-значимият съвременен дизайнер на килими Ян Кат възроди красотата и стойността на килима като произведение на изкуството. Килимите му се превръщат в истински шедьоври, част от експозициите на Музеите за приложни изкуства във Франкфурт, Пекин, Рига и Цюрих. Украсяват домовете на кралски особи, холивудски звезди и руски олигарси. Ян Кат е автор е на луксозния, дълът 103 м. червен килим, който покрива площада пред двореца Грималди в Монако за сватбата на принц Албер II. Мотиви от този килим са втъкани в сватбената рокля на принцеса Шарлийн.

Дизайнерът е партньор на Фондацията на Обединените Нации срещу престъпността. Средствата от благотворителните продажби на негови килими с емблематични надписи като Make Rugs Not War или Sex, Rugs & Rock’n’Roll подпомагат целите на Фондацията. Политици и актьори като Бил Клинтън и Никълъс Кейдж, които са посланици на добра воля към Фондацията, закупуват от тези килими и за личните си колекции. Килимите му се определят за революционни, тъй като за пръв съчетават класическите елементи на традиционните ръчно тъкани ориенталски мотиви със съвременен дизайн. По този начин Ян Кат създава една изцяло нова перспектива за килима, като го връща обратно на пода в модерните интериори. Така се появява нов жанр в дизайна и изкуството – този на килима,  ръчно изтъкан по старовековни традиции  в Иран, Тибет и Непал, изработен от най-висококачествена вълна, коприна и коприва. 

Не е случайно, че точно името на Ян Кат става нарицателно за най-луксозен бранд при килимите. Роден в семейството на трето поколение немски търговци на килими, той от малък пътува с родителите си из работилниците в Иран и Непал. Тези преживявания събуждат вродения му усет  за комбинации от цветове, материи и пропорции. На тази емоционална основа се формира неговото специално отношение към килимите.

продължи >>

Етикети: , , , ,
Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

Няма коментари към тази новина !