НАЙ-НОВИ
Защо лошите в киното се превърнаха в...
Замисляли ли сте се върху идеята за подкрепянето на...
Тайните за красота на турските актриси
Вечно младежкият външен вид на Неслихан Атагюл на пръв...
11,4 млн. загуба за мола на Роско и Прокопиев
28.09.2015 12:30 | Видян 2790 пъти | Гласували 1
Интересно е кой плаща сметката и още по-интересно е кой покрива многомилионните борчове към Уникредит Булбанк? А също: как банката търпи финансовите резултати? Особено при сравнението, че с по-малък оборот – 11 113 000 лв., София аутлет център например прави 4 471 000 лв. печалба или 40% рентабилност.
Значи проблемът не е в бранша...
Напомняме, че Мол България беше открит лично от президента. Той не го е правил за друг търговски център и има защо. Милионите в банковата сметка на бившия бизнесмен идват от продажбата на Бизнеспарк София, поет за менажиране от Лендмарк.
А чий проект е Тъжният България мол? Ами на Лендмарк, разбира се. Въпросната компания е притежание на Алфа дивелъмпъмнтс. След това холдингът е преименуван на Лендмарк холдингс, четем в сайта на фирмата. Неин оперативен шеф е директорът и на т.нар. в сайта „компания – майка” Алфа Финанс Холдинг.
Тя пък е собственост на Иво Прокопиев, както четем на нейната официална страница в интернет, а иначе отдавна си знаем.
Прокопиев се прочу с бягство в Сингапур след натрупването на стотици милиони кредити на компаниите му (сам призна по телевизията за 300 000 000 лв.), огромният портфейл от тях – към Уникредит. Той е председател на УС и главен изп. директор на Алфа финанс холдинг.
Той е също съсобственик на Икономедиа АД, която издава деловия всекидневник с ксероксен тираж Капитал дейли, седмичника с около 2000 бройки Капитал и сайта Дневник.бг. Какво ни причинява той с ВЕИ-тата си – четете на стр. 5.
А ние се връщаме на моловете, за да кажем, че има и рентабилни между тях. Сердика – проект на професионалистите в бранша – немците ЕСЕ реализира печалба 3 007 000 лв. при оборот от 29 552 000 лв. С 10% възвръщаемост инвестицията е с класически бизнес резултати.
Най-оборотен от моловете в София и в цяла България обаче е The Mall на Цариградско шосе с 31,884 милиона приходи, но с 4,4 млн. лв. загуба. Той изпреварва с мъничко по оборот Парадайз с неговите приходи от 31,873 млн. лв.
Първият търговски център от типа „мол”, който отвори в столицата е Сити Център София. Неговата финансова картинка в момента обаче е безрадостна. Той е изкарал 7,4 млн., а е изгубил 8,3 млн. лв.
Отвореният дни след него, също през пролетта преди 10 години, Мол ъф София е доста по-добра инвестиция. Приходите му са 20,7 млн. лв., а печалбата е 2,2 млн.
Гръцкият София Ринг Мол е в много тежко положение. Той има сензационно ниските приходи от 2,36 млн. на фона на загуба от 6 137 000 лв.
свързани новини
Мария Цънцарова сяда до Антон Хекимян
Пловдив е евростолица на културата 2019
коментари
- коментари
- напиши коментар
- изпрати на приятел
- гласувай
Няма коментари към тази новина !