Бойка Велкова и Мария Каварджикова са...

Бойка Велкова и Мария Каварджикова ще бъдат Две за...

Нов роман от Едуардо Хауреги

Нов роман от автора на Йога по сицилиански, който ще ни...

Емилия прецакана с 12 бона за песен?

отпечатай новината

20.12.2008 09:00 | Видян 16810 пъти | Коментари 18 | Гласували 3

Емилия прецакана с 12 бона за песен?

Няма нищо скандално в заглавието! Емилия и бащата на детето й Коко Динев все още са заедно. Бизнесменът дори й помага професионално. Оказа се, че гръцки кавър на пайнерката, заимстван от песен на Миро, която пък е префасониран хит на Колдплей, е открит от Коко Динев. Звучи заплетено, но всъщност е много просто. Вижте околоевропейското пътешествие и историята на парчето, което събра Емилия и Миро.

„Никой в България или на Балканите няма да открие топлата вода.“, заяви Емилия пред СЛАВА по повод новата си песен История. Певицата е последната, до която достигна прословутото парче на британската група Колдплей Speed Of Sound. Хронологията на събитията е от преди близо четири години.
По това време Колдплей създават песните за албума си X&Y, където е поместена и Speed Of Sound. Официалната премиера на диска е през 2005 година. Тази песен е издадена като сингъл, пуснат е видеоклип и става сред най-големите им хитове и нарицателна за стила им.
Година по-късно, през 2006-а, излиза дебютният и единствен албум на Каризма Еклисиаст, където място намира и соловото парче на Миро Някога преди. Веднага след появата му фенове и специалисти са категорични, че певецът е взел част от мелодията от британците. СЛАВА първа писа за заимстването. Днес Миро коментира следното: „В България съществува една провинциална болест, от която всички сме болни. Тук комплексарщината се шири навсякъде. Когато едно нещо е смислено и хубаво, веднага се търси откъде е взето, откраднато или заето.“ Миро каза, че музиката съществува, за да вдъхновява, но у нас са малцина тези, които са го разбрали. За да бъде всичко кристално ясно той добави: „В една песен има канто и аранжимент. Автор на Някога преди съм аз, а връзката с Колдплей е дело на аранжора. Няма да отрека, че приликата е търсена, но самият стил на тази група е специфичен. Каквото и подобно на тях да се появи, веднага ще се каже, че е крадено. Световно прието е, че до 4 такта е позволено да се вземе от една песен и тогава няма нарушаване на нейната цялост. Сами можете да преброите колко са в моята.“
Миро започна да налага песента си обаче чак през пролетта на 2007 с изпълнение на наградите на БГ радио. Тогава се появи и видеото към нея. Телевизия МАД България го завъртя с голям успех, като оттам попадна и в гръцкия им клон. Ето откъде произлиза третият вариант на песента. Очевидно гръцкият композитор Фивос е харесал Мировата версия. С малко корекции я предлага на тамошната звезда Деспина Ванди под името Thelo. Парчето става голям хит в южната ни съседка. Тогава вестник Стандарт коментира, че нашенецът дори иска да съди гърците, убеден, че е нарушено правото му като автор. Самият той каза, че такова нещо няма и че всеки може да си пее, каквото пожелае.

Казусът се заплете още повече преди две седмици, когато Емилия извади кавър на Thelo. Така излиза, че нейната песен е трета употреба. Коментарът на фолк звездата: „Има много еднакви песни. Аз самата съм намирала прилики на мои авторски парчета със сръбски. Даже в новия ми албум Родена съм да те обичам имам едно такова, което напомня на песен на Стоя. На Балканите е така. Ако тръгнем да си търсим правата по съдебен път, тази сага никога няма да има край.“ На въпрос към Емилия какво мисли Миро за това, че неговата песен се пее и от нея, тя сподели: „На концерта на Планета се видяхме с него и си поговорихме точно на тази тема и двамата се обединихме около идеята, че хубавата музика трябва да се разпространява и слуша.“ Фолкпевицата категорично застана зад своя хит История и каза, че в аранжимента наистина има заемки от Колдплей, но всички версии звучат различно, защото е спазено правилото за 4-те такта. Интересно е, че във родната фолкгилдия Thelo е забелязана първо от Коко Динев, който побързал да я препоръча на възлюбената си, преди конкуренцията да се усети. От Пайнер пък се навили да платят авторските права. „Песните на Фивос са доста скъпи, но зависи кой говори с него. Цената е различна за всеки.“, добави блондинката. За разлика от колежката си Камелия, която обяви, че е платила 6000 евро за Фалшива кожа, Емилия не фиксира точна сума. Струва ли си да се броят 12000 лв. за едно доста употребявано парче?
В крайна сметка една песен прекоси географски, културни и жанрови граници. Speed Of Sound излезе от гърлото на Крис Мартин от Колдплей, за да се озове в това на сладкопойната Емилия. Преди това обаче пообиколи полуострова.

 

 

автор: СЛАВА

Етикети: , , , ,
Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com
18
BrianIllut 22.11.2017 03:11ч.

Frontline employees are immersed in the day-to-day details of individual technologies, products, or markets. No joined is more dextrous in the realities of a casting’s matter than they are. But while these employees are deluged with extraordinarily thorough info, they continually again light upon it exceptionally puzzling to veer that dirt into usable knowledge. Seeking at the same apt, signals from the marketplace can be non-specific and ambiguous. Pilgrimage of another, employees can behoove so caught up in their own proscribed attitude that they suffer defeat sight of the broader context. The more holistic come close to to conception at immeasurable Japanese companies is also founded on another sine qua non insight. A group is not a device but a living organism. Much like an singular, it can arrange a collective be under the impression that of indistinguishability and fundamental purpose. This is the organizational peer of self-knowledge—a shared skilfulness of what the associates stands for, where it is wealth, what benevolent of area it wants to contemporary in, and, most signal, how to get that swarm a reality. Nonaka and Takeuchi are arguing that creating discernment purposefulness evolve into the opener to sustaining a competitive advantage in the future. Because the competitive locale and consumer preferences changes constantly, friendliness perishes quickly. With The Knowledge-Creating Proprietorship, managers have at their fingertips years of perspicacity from Japanese firms that ventilate how to form knowledge continuously, and how to utilize it to make in the money brand-new products, services, and systems .

17
Thomasnat 19.11.2017 01:16ч.

Frontline employees are immersed in the day-to-day details of definite technologies, products, or markets. No everybody is more finished in the realities of a society’s area than they are. But while these employees are deluged with tremendously delineated info, they over air it damned ill-behaved to wrest misrepresent that dope into valuable knowledge. Benefit of united point, signals from the marketplace can be non-specific and ambiguous. Object of http://annoyedcanadian.com another, employees can appropriate for so caught up in their own strict vantage point that they over descry of the broader context. The more holistic look like with to tidings at some Japanese companies is also founded on another cornerstone insight. A crowd is not a motor car but a living organism. Much like an individual, it can give birth to a collective discernment of uniqueness and essential purpose. This is the organizational viscountess of self-knowledge—a shared moratorium of what the company stands as regards, where it is prosperous, what willing of realm it wants to range in, and, most signal, how to fill up in that the midwife precisely at large a reality. Nonaka and Takeuchi are arguing that creating insight purposefulness evolve into the opener to sustaining a competitive improvement in the future. Because the competitive scene and consumer preferences changes constantly, awareness perishes quickly. With The Knowledge-Creating Being, managers have at their fingertips years of insight from Japanese firms that broadcast how to mania conception continuously, and how to utilize it to assign refresh new products, services, and systems .

16
Darina 03.01.2009 20:40ч.

Satriani пък в момента съди Coldplay, че Viva la Vida е копие на If I Could Fly (не просто наподобява, както песента на Миро). А Coldplay са номинирани за Grammy за песен на годината с Viva la Vida... И това ако не е "Pissing in Coldplay's cornflakes"... Ето видео: http://www.youtube.com/watch?v=7xNQZHuAQJ8

15
Tihomir 23.12.2008 23:28ч.

Predlagam chalgarite da se oblagat s danak "prostotiya"-80% ot dohodite im,da gi vidim togava!

14
blq blq 23.12.2008 22:50ч.

kakvo sa 12000 lv za chalga zvezda (nishto)

<--advertising -->