НАЙ-НОВИ
$60М излиза UFC-арената в Белия дом...
Строительство арены для боев UFC на территории Белого...
Външната министърка със скандално...
Външният министър на Турция Хакан Фидан беше посрещнат...
Пържената храна може да ви убие, сочи ново проучване
08.04.2019 15:33 | Видян 1033 пъти
"Хората знаят, че пърженото може да има неблагоприятни здравни резултати, но има много малко научни доказателства, които да покажат какви са дългосрочните последици от яденето му", казва д-р Уей Бао, асистент по епидемиология в University of Iowa College of Public Health и съавтор на изследването. "Като цяло открихме, че консумацията на пържени храни е свързана с общата смъртност."
Изследователите проследяват в продължение на 20 години данни близо 107 000 жени в САЩ, на възраст 50-79 години. През 90-те години те попълват подробен въпросник за хранителните си навици. Здравето им е проследено от изследователи до 2017 г. и през това време са загинали повече от 31 500 души.
Тези, които твърдят, че консумират поне една порция пържена храна на ден, имат с около 8% по-висок шанс да умрат рано, в сравнение с жените, които не ядат, според проучването. Те също така имат 8% по-висок шанс да умрат от сърдечносъдови заболявания.
Обаче, потреблението на пържени храни не изглежда да съответства на по-висок риск от смърт от рак, въпреки някои минали изследвания, които свързват двете.
Пърженото пиле и пържената риба са по-силно свързани с ранната смърт, отколкото другите пържени храни, които изследователите са групирани в различни категории, включително пържени картофки, бисквити, чипси и леки закуски.
Резултатът може да се дължи на факта, че хората просто консумират повече пържено пиле или риба, казва Бао, или поради различията в начина на приготвяне на тези храни. Например, много ресторанти използват повторно олиото, когато приготвят храни като пържено пиле, което според Бао може да увеличи вредните вторични вещества, прехвърлени в храната.
В новото проучване изследователите отчитат фактори като медицинска история, демография, тютюнопушене, навици за пиене и цялостното качество на диетата, за да се изолират ефектите от пържените храни. Авторите отбелязват обаче, че е невъзможно да се изключи въздействието на другите фактори, които засягат здравето.
svejo.net
facebook.com
свързани новини
Криси Тейгън: Твърде много обичам храната, за да се лишавам от нея
коментари
- коментари
- напиши коментар
- изпрати на приятел
- гласувай

Няма коментари към тази новина !
