НАЙ-НОВИ
Силвестър представи Alchemista в...
Мария Силвестър представи в най-ексклузивния у нас...
Престъпление е да караш пиян и то за...
„Димо е голям пример как човек, който сбъдва мечтите си,...
Туристка плати 70 лева за чадър на плаж Каваци
03.07.2019 11:07 | Видян 1588 пъти
Това заяви пред bTV началникът на отдел Контрол на концесионната дейност към Министерство на туризма Василка Цанева.
Думите ѝ са по повод касовата бележка за 70 лв. за чадър на плаж Каваци, която предизвика възмущение в социалните мрежи. Тя допълни, че непрекъснато се правят проверки на концесионерите на българските плажове.
„Проверките са много строги, от 1 юни до 1 юли минаха първите проверки и всички цени са отразени на интерактивната карта на Министерство на туризма. Пазарът определя цените. Има разнообразие от плажове – някои са с нови договори, други са със стари”, посочи Цанева и допълни, че инспекторите следят стриктно на плажовете да са със 50% свободна зона за разполагане на плажни принадлежности.
По думите на Константин Занев от Институт за анализи и оценки в туризма, цените за чадър и шезлонг не са нормални.
„Виждаме как българина има едни очаквания за лоялност към Гърция, а не към България. Защото там знае какво ще получи за парите си и какво качество ще получи. В България никога не знае какви нови промени ще има. Започваме да губим българския турист”, коментира той.
Представителят на Министерство на туризма заяви, че има и по-евтини цени за чадър и шезлонг, като даде пример с плажа Бургас-Север, където цента 1,20 лв., а на Поморие-Централен – 3,60 лв.
„Когато се прави сравнение е редно то да се прави между големите курорти в Гърция и България, между малките населени места в Гърция и у нас”, каза Цанева.
Експертът допълва, че и у нас вече се въвежда практиката да не се плаща за чадър и шезлонг, а де се консумира храна и напитки към определено заведение, което предлага сянка. Константин Занев посочи, че е необходима устойчива концепция за развитие на туризма и адекватни цени.
„Всичко е свързано – заведения, плажове. Ние разчитаме от 10 юли до 15 август да направим целия си летен сезон. Всички разчитат да изкарат много пари. В Гърция обаче има един дълъг сезон, който е свързан с добро промотиране и маркетинг. Нашият туризъм беше на автопилот”, посочи Занев.
Източник: dunavmost.com
свързани новини
коментари
- коментари
- напиши коментар
- изпрати на приятел
- гласувай
Няма коментари към тази новина !