НАЙ-НОВИ
Рекордна година за България по брой...
България уверено върви към целта си в туризма за 2024 г....
Dior изтегли реклама с Джони Деп след обвинения в расизъм
08.09.2019 09:22 | Видян 1815 пъти
Dior стана поредният моден бранд, изтеглил реклама заради обвинения в "липса на културно разбиране", след като представи в Съединените щати видео за мъжкия си парфюм "Sauvage" с участието на Джони Деп.
Рекламният клип показва Деп да свири на китара около елементи на индианската култура на коренните жители на Америка.
Компанията бе принудена да прекрати кампанията, след като яростни критици я обвиниха в расизъм, умишлен токенизъм* и фетишизиране в негативен контекст на местната американска култура, предаде Euronews.
Деп е рекламно лице на бранда от години.
Последното видео с него представя "едно автентично пътешествие в душата на индианците в свещена, основателна и светска територия", според описанието на Dior.
Преди пускането на рекламата на 1 септември коментаторите са били възмутени от използването на коренното население на САЩ, за да се маркетира продукт, наречен Sauvage, което в превод от френски език означава „дивак“.
Други преводи включват „див“, „нецивилизован“ и „подивял, неопитомен“.
След пускането на рекламата негативната реакция се увеличи, което накара Dior да изтрие кадрите от каналите си в социалните медии.
* Токенизъм - полагане на символични усилия за включване на представители на малцинствени групи, за да се създаде впечатление за равенство и многообразие с цел избягване на обвинения в дискриминация.
Източник: https://www.manager.bg
свързани новини
Джони Деп, китара за 25 долара и една любов, която няма цена
коментари
- коментари
- напиши коментар
- изпрати на приятел
- гласувай
Няма коментари към тази новина !