НАЙ-НОВИ
Огледало на войната в Темата на NOVA
Това е свят, който не познаваме. Далечно място, където...
Старт на кампанията Думите имат сила
03.12.2019 14:23 | Видян 614 пъти
Превръщането на някой от тях в модерни, прекомерната им употреба и пришиването им в неправилен контекст ги изхабява и обезсмисля. „Изхабените“ думи внасят само шум, но не й стойност. Това ни пречи. Затова си пожелавам всички, които се занимаваме с комуникация да подбираме внимателно и с грижа думите. Само тогава една история става интересна и достоверна, а това не излиза от мода. Същото мнение споделиха много колеги от гилдията и журналисти.“, коментира Светлана Савова, управляващ директор на V+O Communication България. В специално създадената анкета „Топ 3 на най-преекспонирането думи“ над 200 човека, които имат професионално отношение към комуникациите споделиха своите предложения.
Така бяха определени 15-те най-застрашени думи (подредени по азбучен ред): алтернатива, визия, екосистема, ексклузивен, етичен, ивент, иновация, истински, ключов играч, колаборация, проактивен, прозрачен, статукво, уникален, устойчив.Резултати от анкетата са препотвърдени и от анализа на съдържанието в материалите, отразяващи събитията около местните избори в България. Въпреки, че политическото говорене е частен случай, по данни на мониторинговата агенция Perceptika от изведените 15 думи при комуникационните специалисти с най-голяма честота на използване са прозрачен (9989 пъти), алтернатива (7268 пъти), визия (5207 пъти), истински (5169 пъти), статукво (1621 пъти), уникален (1415 пъти).
„За да повдигнем темата за изхабените думи избрахме различен, леко самоироничен подход. Съвместно с Китодар Тодоров създадохме видео, в което класическия текст на разказа на Иван Вазов „Една българка“ „обогатихме“ с 15-те най-застрашени думи. Ефектът, разбира се, е трагикомичен. И защото целта ни е не само да повдигнем темата, а и да образоваме, кампанията ще продължи в рамките на 15 седмици.
Всяка седмица ще представяме по една от тези „15 златни“ думи с нейното значение от тълковния речник и чрез визия, разработвана като карикатура, за да привлечем внимание и съпричастност към темата.“, допълни Яворка Петрова PR директор на V+O Communication.
свързани новини
Дара Екимова със самостоятелна коледна песен
Фонд 13 века България подкрепя млади таланти с национална награда
коментари
- коментари
- напиши коментар
- изпрати на приятел
- гласувай
Няма коментари към тази новина !