Медии вече погребаха Чарлз: Пуснаха...

Редица руски и украински медии публикуваха новината за...

Принцовете Уилям и Хари възхваляват...

Принц Уилям похвали майка си Даяна, покойната принцеса...

Убиват вековни училища, другите са затворени: диктатура на посредствеността

отпечатай новината

27.05.2020 15:13 | Видян 841 пъти

Убиват вековни училища, другите са затворени: диктатура на посредствеността

Властта използва извънредното положение, за да закрие поне 3 училища в България, две от които с повече от вековна история, а едното - сред най-старите в страната, на без петилетка на две столетия. Само на частните училища беше позволено да отворят този месец, за да не губят бизнес, а огромното множество от децата, при затворени държавни, бе хвърлено в школата на живота - открити са моловете и дори публичните домове. Доказана от практиката максима е, че убият ли училището, умира и населеното място - примерите са толкова много в цяла България, че можем да ги посочваме община по община - хиляди са, за огромно съжаление.

А образованието е приоритет, казват премиерът и ресорният министър. Какво ли би било, ако не беше....

По телевизиите твърдят, че системата прекрасно се била справила в карантината, веднага минала на дигитални уроци. Това не е вярно дори за София, дори за централните училища в града, където немалко преподаватели изобщо не се справиха с елементарните изисквания на момента - имаме достатъчно конкретни свидетелства.

Защо ли? Ами, защото мнозинството от преподавателите са дигитално неграмотни. И никой не ги накара да се "ъпгрейднат".

А можеше да стане много просто - вместо да им се дават като подкуп увеличения на заплатите, те да ги получат, но срещу повишаване и на квалификацията си, както става във всички други сектори. 19 минути толкова пъти писа това, че дори и най-нечетящият министър би го разбрал. Дигитализацията не е просто компютър на бюрото, а нова грамотност, различен свят и възприемане на света, на връзките между поколенията и какво ли не още.

Учителите до един трябва да бъдат дигитално грамотни поне до най-елементарно ниво, защото иначе са просто смешни в очите на децата. 30% от които, апропо, нямат възможност да използват необходимите за виртуалните уроци устройства.

Тях какво - изключихме ги от системата ли? Осъдихме ги на гражданска и социална смърт! Кой се почувства овластен за това - от кого получи право да го върши?!

За децата в България - стотици хиляди, които са под границата на бедността, ходенето на училище означава също поне едно сигурно хранене на ден. Вече сме описвали и много такива случаи. И за това никой не мисли.

Отменянето на училището за тях съвсем буквално си е отнемане на хляба. В преносен смисъл, онези над 40% функционално неграмотни ученици, които имаме според международните изследвания, са и бъдещи бедни.

Липсата на адекватно, не какво да е, образование просто обрича на мизерия в 21-и век. И хората, и нациите. Толкова е просто, че няма нужда и да го обясняваме, нали?

И докато някои гладуват, доста поваля в нечии джобове - в края на миналата година България закупи в пъти по-скъпо от нормалното, както винаги, софтуеър за 105 000 000 лв. - поредната от поредица далавери от този тип, каквито сме описвали много в годините.

Както в случаите досега, и този път софтуеърът се оказа непосилен - повечето учители не можеха да го ползват през март, а в края на април някои поне се понаучиха. И това не е техен проблем. Както обяснихме - системен е.

Онези учители, които са преподаватели заради заплащането, са най-добре: те с трудни и тежки мисли не се товарят. Ще вземат 14 заплати за 5 месеца реална работа тази година и ще си свиркат. Но, силно се надяваме, много повечето други - учителите по сърце със сигурност са най-отчаяните хора в момента. Поне ние им съчувстваме.

Дано да бъдат здрави, ще преживеем и тази диктатура на посредствеността!

автор: СЛАВА

Етикети:
Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

Няма коментари към тази новина !