НАЙ-НОВИ
Рекордна година за България по брой...
България уверено върви към целта си в туризма за 2024 г....
Продава ли се Нова?
04.08.2020 14:56 | Видян 1742 пъти
С това на медийния и рекламния пазар се обясняват изкуствено помпаните напоследък рейтинги, което е нереално - през летните месеци гледаемостта естествено намалява по две задължителни причини: хубавото време и поради това по-малкото задържане на зрителите пред екрана, както и ваканциите на любимите рубрики, които са заменяни от безкрайни повторения на отдавна и многократно гледани филми и предавания.
Бумът на рейтингите на Нова идва и при някои актуални обстоятелства: при положение, че каналът на Домусчиев се отказа от предаванията, които са негова визитна картичка, новините му се превърнаха в стен-вестник на властта и биват освирквани всяка вечер вече близо месец от протестиращите в цялата страна, които са подкрепяни от над 60% от българите по данни на близката до кабинета агенция Алфа Рисърч.
Освен това, нови лица на екрана на тази честота няма от години. А рубриките от славните времена на истински бум на телевизията при Силва Зурлева толкова се изтъркаха, че стига само да се види шоуто на Гала. Изобщо, позорното изгонване на Зурлева беше началото на края на този канал, какъвто хората го познаваха и го обичаха.
Журналистическите уволнения и оплакванията от колегите, останали на работа, за недотам адекватните управленски подходи и решения на менажиращия екип, дошъл от Канал 3, както и големите намаления на заплати през последните месеци, допълнително разколебават и без това невисокия дух на екипа и го демотивират.
Напомняме също, че Нова изгуби над 30% от приходите си с одържавяването на Националната лотария и спирането на излъчването на реклама за подобни игри по електронните медии. Непропорционалните изисквания за заплащане от медията пък спират Българския спортен тотализатор да се промотира по тази телевизия. Рекламодатели разказват, че цели тумби от девойки обикалят по офисите, за да предлагат канала за кампаниите им, но успехът им не е голям. Подходът на групов натиск, който не е типичен за пазара, по-скоро подкопава доверието в сериозността на офертите.
Разбира се, поради натежалата олигархична обвързаност на медията и дискредитирането й заради това в очите на големи групи, особено след лидерите на обществено мнение, е възможно да се осъществи и чисто имиджова продажба. Хем прехвърляне де юре да има, хем на практика медията да остане в същия кръг.
Нова телевизия беше основана през 1994 г. като първи софийски местен тв канал от сръбския бизнесмен Дарко Таминджич, след което се продаде за 3,7 млн. долара на гръцката група Антена на милиардера Минос Кириаку. Изгуби конкурса за първи национален частен канал, но под ръководството на Силва Зурлева успя по-късно да вземе лиценз №2. През 2004-2006 г. осъществи голям пробив с пускането на първото риалити шоу Биг Брадър и неговия най-гледан вариант ВИП Брадър, достигнали невъзможна в момента за канала гледаемост. За над 600 млн. евро нов купувач на превърналата се в група медии Нова стана паневропейската група MTG, световна легенда като основател на веригата безплатни всекидневници Метро.
След провалената от българската държава сделка за покупка от чешкия милиардер Келнер, чрез решение на КЗК - управлявана от Юлия Ненкова, майката на депутата от ГЕРБ Александър Ненков - с удивителния довод, че инвеститорът има прекалено много пари, срещу 185 млн. евро групата премина в ръцете на българския бизнесмен Кирил Домусчиев и брат му, финансирани с кредити.
19 минути първи писа неотдавна за препродажбата на бТВ от чешкия милиардер Келнер, който получи ОК от американските собственици, на сръбската група, която купи БТК-Виваком, но тя още не е факт, като втората вълна на коронавируса е сочена като причина, както беше сочена и първата. Очаква се основателят Красимир Гергов да се върне като управляващ, а миноритарен акционер да стане и Спас Русев.
коментари
- коментари
- напиши коментар
- изпрати на приятел
- гласувай
Няма коментари към тази новина !