Силвестър представи Alchemista в...

Мария Силвестър представи в най-ексклузивния у нас...

Престъпление е да караш пиян и то за...

„Димо е голям пример как човек, който сбъдва мечтите си,...

Зарядни постове и субсидии за е-автомобили, вместо мегаинвестиции в държавни бензиностанции

отпечатай новината

16.03.2021 09:01 | Видян 1469 пъти

Зарядни постове и субсидии за е-автомобили, вместо мегаинвестиции в държавни бензиностанции

"За да дишаме по-добър въздух в София, да не се срамуваме, че градът ни е на челните позиции по замърсяване и на Стария континент, и дори в света, особено през студените месеци, крайно време е да се направят реални стъпки за насърчаване за продажбите на електрическите и хибридни превозни средства. Не само заради Зелената трансформация на ЕС, която е основната цел на европейското семейство, на което сме член, но заради самите нас и нашите деца е крайно време някой в парламента да предложи и да наложи необходимите законодателни промени. Те ще направят този процес реален, бърз и качествен, защото и в това отношение последното управление не направи нищо и с причини сериозно изоставане на страната ни от другите държави в Съюза. Какво правят управляващите вместо това - огромни инвестиции във възраждане на комунизма чрез верига от държавни бензиностанции. Ние в кой век живеем?

Като млад човек и като софиянка аз категорично не желая да бъдат вземани пари от джобовете ни през нашите данъци за изгубени каузи, при положение, че няма как да бъде спрян прогресът и да се правим, че промените в ЕС и в света ще ни подминат. Опазването на природната среда не е каприз, а е наше задължение пред децата ни.

Два от моите 23 проекта за 23-ти МИР, който е разположен в полите на Витоша и може да бъде определен като "белите дробове" на милионния град, са посветени на налагането на две ключови инициативи, които са във взаимна връзка.

Едната е за държавна програма за създаване на зарядни постове и станции за електрически автомобили, вместо държавни бензиностанции. А другата е конкретно субсидиране на купуването на електрически и хибридни автомобили от гражданите и институциите като процент от стойността им или като абсолютна стойност, но не по-малко от 10 000 лв. В съседна Румъния помощта е 10 000 евро за придобиване на електрически и 4250 евро за закупуване на хибриден автомобил. България е сред малкото държави, които изобщо не предвиждат такива стимули. И в същото време е държавата с най-остарял автопарк, а значи и най-замърсяващ, в ЕС. Средната му възраст е 19 години, 86% от колите са над 10-годишни, над половината са на повече от 20 г., а населението очевидно няма възможности без субсидии да ги подмени бързо и качествено.

Така ние в съкратени срокове ще подновим автопарка и ще редуцираме до минимум вредните емисии от него. По този начин ще намалим фините прахови частици, а оттам и броя на онези над 5000 живота годишно, които те отнемат. Заплахата не е по-малка от коронавирусната, съпоставима е!  Това са адекватните мерки за изчистване на въздуха в градовете ни и особено в нашия зелен район, а не слагането на незаконни и ненужни екостикери, за да бъдат удовлетворени нечии политически и лични бизнес интереси, каквито прие на изпроводяк предишният парламент.

Има и чисто практични причини - 9 държави или 1/3 от ЕС, поискаха след 2030 г. изобщо да не се продават други, освен електрически и хибридни автомобили. Докато се обърнем, и този момент ще дойде! Трябва да се действа бързо и с ясен план. Времето никак не е много.

Имам твърдо намерение да се боря за това, защото е очевидно, че ние нямаме алтернатива да го направим, а колкото повече се забавим, толкова по-скъпо ще ни струва закъснението не само като финансов разход, но и като риск за здравето", заяви Таня Иванова. Тя е водач на листа №9 в 23-ти МИР в София, ДПС.

@font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:3 0 0 0 1 0;}@font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:204; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-469750017 -1073732485 9 0 511 0;}p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:8.0pt; margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-ansi-language:BG;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:11.0pt; mso-ansi-font-size:11.0pt; mso-bidi-font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-ansi-language:BG;}.MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:8.0pt; line-height:107%;}div.WordSection1 {page:WordSection1;}

автор: СЛАВА

Етикети: , , , , , ,
Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

Няма коментари към тази новина !