Бони и Гърдева заформят скандал в...

Отборът на Златните ще наруши своя обет за...

Дамиано от Монескин се съблича за...

Дамиано - лидерът на станалата култова италианска група...

715,8 млн.лв. за фирма с директор – футболист и 96 служители от държавната Автомагистрали

отпечатай новината

21.06.2021 16:35 | Видян 1613 пъти

715,8 млн.лв. за фирма с директор – футболист и 96 служители от държавната Автомагистрали

715 800 000 млн.лв. с ДДС е общата сума на поръчките за частната фирма Автомагистрали Хемус АД, дадени от джоба на данъкоплатците чрез незаконна процедура от държавната Автомагистрали ЕАД. Тя е взела най-много аванси за строителство на магистрала Хемус, както доказа докладът на Сметната палата – 213,5 млн.лв. без ДДС. Повече са й дадени за пътя Ботевград – Видин – 260 млн. лв. без ДДС, а нейна е несвършената работа, също авансирана по укрепването на свлачища – единственото се срути преди откриването на обекта – 123 млн. лв. без ДДС.
Невероятно, но факт: фирмата има по-малко служители дори от държавното – 141 срещу само 96 за частното и почти едноименно дружество. Още по-интересното е, че осигуряваните от него лица са едва 46 към декември 2019 г., когато вече се къпе в море от милиони на данъкоплатците.

Още по-интересно е, че един от тримата директори на фирмата е Асен Букарев, наричан в младостта си „Барбуков” от Пената, който е шампион с Левски, но 2-кратен вице с ЦСКА. Възловият клуб, в който се изявява 42-годишният в момента състезател се оказва Витоша Бистрица, оказал се ковачница на кадри.
Друг от тримата директори е адвокат Райчо Котов. Името му стана известно от разследването на сайта Биволъ, получило международни награди, по аферата ДжиПиГейт, която се запомни с ареста на журналисти и висящо дело в прокуратурата, припомня изданието. Преди да оглави „Автомагистрали Хемус“, адвокат Котов е дългогодишен служител на Джи Пи Груп. Според разследването на Биволъ адвокат Котов е лицето „Райчо“, което е получавало редовно комисионни от групата, която е подсигурявала експерти при провеждането на обществени поръчки с европейско финансиране. Инж. Анита Димитрова Котова (с моминско име Драганова) е геодезист и също “независим” експерт, като в някои от комисиите по ЗОП се явява заедно с Добри Кондов.
Тя е съпруга на дългогодишния служител на Джи Пи Груп Райчо Бойков Котов, който е бил също така служител на Лиан Консулт Сървисиз. В момента на скандала адв. Котов е ключов експерт-юрист в редица проекти, финансирани по ОПОС на Екоминистерството.


След скандала ДжиПи изчезна от света на обществените поръчки, в който изведнъж влезе с рекордни суми – най-голямо парче от пая на магистралните обществени поръчки именно Автогмагистрали Хемус, управлявано от Котов.
Според Капитал очевидци твърдят, че техниката и работниците, които малката по персонал частна фирма използва са на ДжиПи и носят съответните означения за това. В отговор на сайта на Автомагистрали Хемус са показани десетина нови камиона, които, разбира се, са крайно недостатъчни за подобен размах.
От същия фирмен сайт прави сериозно впечатление, че най-значимата поръчка през 2019 г. за фирмата е ремонтът на централната градска зона на Правец за 2 053 725,44. След което тя прави редица удари като водния проект на Смолян на стойност общо 91 000 000 лв. – звучи пресилено за 11,15 км нови тръби и 14,47 ремонт на старо ВиК. Това са 3 551 912,57 лв. на километър. Истински рекорд, особено като се има предвид, че това е дебют на дружеството в този пипкав вид дейност! Сумата, която цитираме е от сайта на самата фирма, докато Капитал дава 23 млн.лв., без да посочва откъде, но и 1 млн. на км за тръба пак е доста.

продължи >>

Етикети: , , , , , , , , , ,
Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

Няма коментари към тази новина !