Надал е най-големия ми съперник, той...

Световната тенис звезда Новак Джокович иска да играе...

Млада сензация в бокса дари $20М на...

Боксьорът Райън Гарсия дари 20 милиона долара на хората...

След 70 години мокасините на Gucci все още са желан символ на статус

отпечатай новината

09.06.2023 21:50 | Видян 536 пъти

След 70 години мокасините на Gucci все още са желан символ на статус

Какво е общото между покойния бивш президент на САЩ Джордж Буш-младши, музата на 60-те години Джейн Биркин и рапъра Уиз Халифа? Въпреки изключително различните си стилове и професии, всички те са били забелязани с мокасини Gucci.

Тази година се навършват 70 години от появата на отличителната обувка, разпознаваема по метална тока, която се е превърнала в част от историята на модата - толкова известна, че през 1984 г. един чифт влиза в постоянната колекция на музея Метрополитън.

В средата на юни, по време на мъжките ревюта на Седмицата на модата в Милано, Gucci ще организира изложба, посветена на наследството на характерния мокасин.


 

От създаването си през 1953 г. досега обувката е носена в Белия дом (Буш, 1974 г.), на променадата в Кан (Биркин, 1969 г.) и дори на червения килим (Уиз носи чифт на наградите "Златен глобус" през 2016 г.).


 

Сред другите известни носители са режисьорът на "Кръстникът" Франсис Форд Копола, София Лорен, кралската особа на Монегаска Шарлот Казираги, Мадона (която облича версия на платформа, за да получи наградата си MTV VMA за най-добър женски видеоклип през 1995 г.), Джоди Фостър, Брад Пит по време на сцена във филма "Боен клуб" от 1999 г., а напоследък - актрисата Зоуи Кравиц и моделът Джиджи Хадид.


 


 

През 1974 г. Джордж Буш носи чифт мокасини с конски косъмчета, за да се срещне с тогавашния президент Джералд Форд.

Но как тази обикновена обувка се превърна в толкова желан моден артикул?


 

Огледало на обществото

В края на 90-те години на XIX век Гучио Гучи - основателят на италианската модна къща - започва кариерата си като носач на багаж в хотел "Савой" в Лондон. Тук Гучи е имал възможност да наблюдава отблизо висшите слоеве на обществото. Това е неговият прозорец към живота на международния елит: безценна снимка на това, което те ценят и за което са готови да харчат пари.


 

Гучи е поразен от начина на живот и хобитата на аристократите, художниците и другите богати гости, отседнали в The Savoy - по-късно собствената му марка ще придобие подчертано конна естетика.

През 1906 г. той открива малък магазин за кожени изделия във Флоренция, Италия, и скоро започва да изработва пътнически куфари и други артикули, които определят наследството на марката. (Марката все още продава точно преработена версия на характерната си бамбукова чанта с горна дръжка, създадена през 1947 г.) Гучи умира през 1953 г., само няколко седмици след като синовете му Алдо, Родолфо и Васко откриват първия водещ магазин на марката в Ню Йорк. Същата година, вдъхновен от любимите конски мотиви на баща си, Алдо създава мокасините с конски косъм с надеждата да привлече същата клиентела, която Гучио е срещнал в The Savoy.

Мокасините вече са популярен избор на обувки през 50-те години на ХХ век, макар че обикновено се носят за по-непринудени случаи. Aldo се възползва от масовата привлекателност на слип-он стила и използва детайла с кокалче, за да издигне дизайна. Поклон пред конния начин на живот, той продължава да бъде символ на статус и днес.


 

 През десетилетията

Успехът на мокасините с конски косъм на Gucci е мащабен, а тайната на тяхната актуалност може би се крие в универсалността на обувката.

Финансистите, които съчетават мокасините с костюми по мярка, си спечелват прозвището "сделки с шейни" (Сделките с шейни; за тези, които не са наясно, са скъпи обувки за приплъзване. Обикновено това са някакъв вид мокасини от кожа, сатен или друг плюшен материал, които традиционно се носят от банкери, които "сключват сделки") заради митологизираната им способност да вдъхват увереност на търговските площадки на Уолстрийт. Има и готини момичета, които съзнателно съчетават обувките с хавайски ризи, златни верижки и джинси.


 

Духът на експериментаторство на марката беше подсилен от колекцията есен-зима 2015, в която тогавашният творчески директор Алесандро Микеле въведе отново характерния елемент с няколко промени. Неговият стил "Princetown" беше без гръб, противоречиво подплатен с кожа от кенгуру (която бързо беше заменена с агнешка кожа) и се предлагаше в бебешко розова кожа, вълнен туид или бродиран плат. Той беше далеч от оригинала, но докато някои се опълчиха срещу използването на кожа, други го помазаха за най-нашумялата обувка на 2015 г.


 

Седемдесет години след създаването си обувките са доказали, че са достойна инвестиция и основен елемент от гардероба, благодарение на множеството известни личности, които са ги носили, както и на безбройните имитации, които са вдъхновили.

Мокасините с конски косъмчета са отговорът на Gucci на почти философския въпрос: Какви обувки нося? Независимо дали сте модел, който се разхожда по плажовете на Южна Франция, или уважаван рапър на червения килим, обувката е подходяща за всички.


 

 Източник: CNN

автор: СЛАВА

Етикети: , , ,
Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

Няма коментари към тази новина !