НАЙ-НОВИ
Тройна цена на поръчка пускат...
Вижте какви ги вършат заместниците на Благомир Коцев,...
Мария се омъжи за новия си любим...
Попфолк дивата Мария отново облече булчинска рокля –...
Атомната бомба не е шега: Япония към Холивуд
03.08.2023 11:15 | Видян 545 пъти

Warner Bros. се извини публично за участието си в кампанията, подета от социалните медии - Барбенхаймер, която се прие като обида в пострадалата от ядрени удари през Втората световна война Япония. "Warner Brothers съжалява за проявената нечувствителност в социалните медии. Студиото поднася искрените си извинения", се казва в изявление, изпратено до специализираното издание Variety. Холивудското студио е продуцент на Барби - розовата половинка от кинофеномена, който доминира афиша и социалните мрежи по света в последния месец.
Колажът, който разгневи японците

Извинението на компанията-майка в Лос Анджелис идва като резултат от гражданско недоволство в Япония, както и след необичаен акт на японското дистрибуторско звено на студиото. Ден по-рано Warner Bros. Japan разкритикува американските си колеги, че подхранват лудостта Барбенхаймер. "Считаме за крайно непростимо, че официалният акаунт (в Туитър - б.р.) на филма Барби реагира на постове в социалните медии от фенове на Барбенхаймер, написаха оттам. "Приемаме ситуацията много серизно и молим ръководството в САЩ да предприеме необходимите действия. Извиняваме се на всички засегнати от тази поредица необмислени реакции."
Разбира се, в тази работа Warner Bros. са сред най-невинните. Изглежда че главното им провинение е споделянето в официалния Туитър профил на Барби на един от колажите, където Килиън Мърфи (в образа на Опенхаймер) носи на рамо куклата на Марго Роби - на фона на огнена експлозия. "Това лято ще се запомни", гласеше текстът към публикацията, която вече е свалена.
Недоволството на японците идва главно от филма на Кристофър Нолан и Universal Опенхаймер, който разказва за физика, известен като "бащата на атомната бомба", и проекта Манхатън. Заради противоположната тематика и естетика, горещия зрителски интерес и общата премиерна дата (21 юли) двете конкурентни продукции се превърнаха в своеобразен печеливш "тандем". Стотици анонимни зевзеци от целия свят се упражниха в съчиняване на забавни колажи и мемета, комбинирайки розовия пластмасов свят на куклата Барби със зловещите огнени кадри на атомната "гъба" и строгото, аскетично лице на Опенхаймер.
В Страната на изгряващото слънце все по-голяма популярност набира хаштагът #NoBarbenheimer (Не на Барбенхаймер). Потребители на социалните мрежи изразяват възмущението си, че най-голямата трагедия в съвременната история на страната се превръща в забавление, а темата за атомните оръжия се тривиализира. За недоволството отчасти допринася и режисьорското решение на Кристофър Нолан да не покаже пряко унищожението, предизвикано от двете ядрени бомби над Япония през август 1945 г. Въпреки че филмът представя угризенията на Дж. Робърт Опенхаймер и дискутира дали те в крайна сметка не са спасили повече животи и донесли десетилетия глобален мир, темата остава чувствителна за японците.
Регистрираните данни за броя на загиналите са приблизителни, но се предполага, че около 140 хиляди от 350-те хиляди жители на Хирошима са загинали при взрива на 6 август 1945 г. Най-малко 74 хиляди души загиват при бомбардировката на Нагасаки три дни по-късно, припомня Би Би Си. Радиацията, освободена от бомбите, причинява смъртта на още хиляди от лъчева болест през следващите години.
Опенхаймер засега няма планирана премиера в Япония, а Барби предстои на японските екрани по-късно този месец.


коментари
- коментари
- напиши коментар
- изпрати на приятел
- гласувай
Няма коментари към тази новина !