Сиднейска Коледа: Фото на деня

Операта в Сидни, Австралия, е емблематичен архитектурен...

Подаръци за всички от сърце, Диор,...

Подаръци за всички от сърце, Диор, Париж: Фото на деня

Имаме ли убиец за министър? Кабинетът мълчи за катастрофата на енергийния Радев

отпечатай новината

14.02.2024 16:53 | Видян 1630 пъти

Имаме ли убиец за министър? Кабинетът мълчи за катастрофата на енергийния Радев

Има ли убиец - министър за първи път в родната история, или поне в демократичната ни? Възможно ли е това да е бил най-възловият - енергийният - човекът, подредил списък на бизнесмените, които трябва да си поделят няколко милиарда народна пара при закриването на ТЕЦ-овете, воглаве с видния и документиран спонсор на ПП Сашо Дончев. Това е въпросът на годината, който обаче остава без отговор. Дали мълчанието е знак за съгласие?

На 29 януари, ни в клин, ни в ръкав, като кръпка към ресорното му интервю в официоза на всяка власт 24 часа е зададен въпрос, далеч от енергетиката, който сам по себе си е и много тъп:

защо министърът "се вълнува от безопасността на движението"? Сякаш има човек, който не се вълнува от тази тема в страната с най-много жертви на войната по пътищата в ЕС.

Още по-нелеп е отговорът - признание на запитания Румен Радев, който отвръща, че преди "десетина години", дали наистина не си спомня точната дата и година, след като тъй много се вълнува, "участвах в зловеща катастрофа".

Какво значи участие в катастрофа в превод на човешки език?

Очевидно министърът на енергетиката не е "участвал" като жертва, защото е жив.

От последващата му фраза, която звучи като оправдание, че е станало в "невъзможна за овладяване ситуация" става още по-ясно какво може да е било неговото участие, защото прилича на думи на шофиращ.

Мътилката става по-голяма, защото той обяснява, че това е станало на магистрала.

От което възниква въпросът защо ситуацията да е била "невъзможна", ако скоростта е била нормална, или както казват полицаите - съобразена. Магистралите са най-безопасните пътища - научен факт. И на тях има строги ограничения и мининум завои, което и прави тези шосета такива, каквито доказано са - най-сигурни.

Естествено, министърът е пропуснал да отбележи още един важен детайл: че не става въпрос за българска, а за хърватска магистрала.

Това е важно уточнение, защото в тази по-напреднала от нас балканска държава има перфектни пътища, а хората там не карат като джигити, поради което тя няма нашето незавидно челно място по смърт на пътя в целия Евросъюз...

Още на 15 януари - т.е. преди месец, Соня Колтуклиева от ПИК задава въпроси, свързани с катастрофата на министъра до правителствената информационна служба. Оттам няма отговор.

Мълчанието знак на съгласие ли е?

В нашата държава има закон за достъпа до информация, който ЗАДЪЛЖАВА институциите да отговарят на въпроси. То не е каприз...

Интервюто - признание в 24 часа явно излиза 2 седмици по-късно като отговор на нейното разследване, за да му отнеме температурата и скоростта.

Прави се по най-обидния за професията начин: отговор на засегнат от друга медия в собствената.

А смехотворното е, че е направено даже още преди ПИК да си е публикувал въпросите в нета, което прави казуса още по-противен.

На свой ред, и 19 минути зададе въпроси за катастрофата, без да получи отговор нито от шефката на правителствената пресслужба Ина Маркова, уж наша отдавнашна приятелка, нито от пресцентъра на Министерството на енергетиката.

Отговор и ние нямаме. 3 работни дни. Ще ви дадем възможност да прочете въпросите, докато очаквате да научите от нас още подробности, до които се добрахме по този скандален казус, който във всяка държава би довел поне до оставка на министъра.

Напомняме, че той е публична фигура и интересът към неговите дела и постъпки от миналото, настоящето и бъдещето и към всякакви възможности за зависимости е обществен. Не може да става дума за личен живот.

Ще напомним, че Промяната вече има и други подобни казуси. Депутатката и кандидат-кмет на дунавската ни столица Русе от ПП Рена Стефанова, експрокурор и действащ адвокат, менторка на Лена Бориславова, юрист на бащата на партията Ник Събев - Еконтий, бутна и потроши жена на пешеходна пътека предколедно. И побърза да сключи споразумение с прокуратурата, оглавявана по онова време от уж омразния на същата партия Гешев, за да отърве затвора.

Кандидат-депутатка от ПП и предложена за директор на дирекция в Министерството на младежта и спорта, родила бебе от ексдепутат от ПП, излязъл от НС точно, за да влезе въпросната Рена, пък е съдена за убийството на съпруга й неотдавна насред София...

Ето и нашите питания:
В интервю за 24 часа министър Радев признава, че е "участвал в катастрофа", в която е убит човек. Като какъв е участвал и той ли е причинил смъртта?

Лежал ли е в ареста в Хърватия по тази причина или не е?

Плащал ли е холдингът, където е работил кръвнина?

Участва ли въпросният холдинг или други свързани пряко и косвено лица и фирми, за които министърът е работил, в списъка по ПВУ на дружества, които ще усвоят средства след старта на закриването на ТЕЦ-овете и мините в Маришкия басейн?

Може ли, ако има такива факти, да се тълкува като зависимост към определени лица и фирми?

Заради всичко това ли са редуцирани само до това прословуто интервю всичките негови медийни изяви като министър вече 9-и месец?

Поздрави,

Екипът на 19 минути

автор: СЛАВА

Етикети: , , ,
Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

Няма коментари към тази новина !