Рекордна година за България по брой...

България уверено върви към целта си в туризма за 2024 г....

35 години банани по магазините

35 години банани по магазините. 10 ноември 1989-2024.

Ето коя ще бъде най-посещаваната държава в света до 2025-а

отпечатай новината

30.03.2024 07:33 | Видян 636 пъти

Ето коя ще бъде най-посещаваната държава в света до 2025-а

От романтиката на парижките улици и очарованието на крайбрежните градове на Нормандия до престижа на замъците в Бордо, тръпката от склоновете на Алпите и изтънчеността на френската Риверия, привлекателността на Франция е неоспорима. Така че не е изненада, че е на път да стане най-посещаваната страна до 2025 г., когато 93,7 милиона международни пътници ще влизат в страната годишно, според нови данни от GlobalData.

Докато Испания изпревари съседа си през 2021 г., Франция е на път да си върне титлата, която държеше дълго преди пандемията – най-посещаваната страна в света – с 12,1 процента общ годишен ръст на посещенията между 2022 и 2025 г. каза компанията за анализ на данни. (Очаква се растежът на Испания да нарасне до 89,5 милиона до 2025 г.)

„Посещенията във Франция и Испания ще останат силни през идните години, като фестивалите, културата и гастрономията ще бъдат голямо привличане за туристите“, каза анализаторът за пътувания и туризъм на GlobalData Хана Фрий. „И двете страни имат какво да предложат на посетителите със собствените си уникални култури, кухни и атмосфера. И двете страни са сравнително големи, с разнообразен и разнообразен ландшафт и всяка страна има своя собствена уникална брегова линия.

Всъщност именно тази широка гама от предложения прави страната толкова желана както за посетителите за първи път, така и за завръщащите се посетители. „Франция като дестинация предлага по нещо за всеки – история, град, море, планини, плажове, гастрономия, винена страна“, казва Гейл Боасклер от Perfectly Paris. „Тази страна има всичко!“

Новината не е изненада за самата страна, тъй като президентът Еманюел Макрон представи плана за дестинация Франция през 2021 г., за да заключи европейската нация като световен лидер в туризма. „С плана за дестинация Франция френското правителство възнамерява да постави действителна пътна карта за развитието и трансформацията на туристическия сектор през следващите 10 години“, казва Ан-Лор Тунсер, директор на борда по туризъм на страната Atout France, отбелязвайки, че особен акцент върху целта да бъде най-устойчивата дестинация до 2030 г. „Франция инвестира сериозно в иновации, привлича нови таланти в индустрията на хотелиерството и осигурява обучение за най-добро посрещане на тези посетители, особено със Световното първенство по ръгби, което се провежда тази есен и летните олимпийски игри през 2024 г.“

Ангажиментът към развитието на туристическата инфраструктура вече може да се види, казва Тунсер, цитирайки хотели като Le Grand Contrôle на територията на Château de Versailles, наскоро открития хотел Anantara Plaza в Ница и екологичния Les Sources de Cheverny и двореца - превърнат в курорт Fleur de Loire в долината на Лоара.

Внимателно разработените културни обекти също направиха своя дебют, като реновирания дворец от 18-ти век Hôtel de la Marine в Париж, праисторическата подземна пещера Grotte Cosquer в Марсилия или епикурейската страна на чудесата La Cité Internationale de la Gastronomie et du Vin в Дижон. Нов вид дестинация – La Vallée de la Gastronomie – включва три региона, обединени, за да се съсредоточат върху едно гастрономическо пътуване. Дори емблематичната френска багета миналата година беше обявена от ЮНЕСКО.

Франция също се очаква да стане най-посещаваната страна в света поради увеличаването на броя на пътниците, които разнообразяват интересите си. „Американските посетители са готови да отделят част от времето си от Париж, за да се осмелят да излязат извън нашата столица“, добавя Тънсер, като отбелязва региона на Бордо, Елзас, Бургундия и долината на Лоара като любими на континента, както и Мартиника и Острови Гваделупа във Френските Кариби.

Два френски града дори бяха призовани за своя „интелигентен“ подход към туризма, като бяха обявени от Европейската комисия за европейски столици на интелигентния туризъм. През 2019 г. Лион, 2000-годишният град при сливането на реките Рона и Сона, получи отличията, приветствани за своята достъпност с напълно адаптивна мрежа за обществен транспорт и музеи, предлагащи адаптивни обиколки. Летището му е едно от малкото, които са въглеродно неутрални, а гастрономическият му усет се корени в мистериозното училище Chef Factory, което произвежда готвачи от световна класа и обозначението Bouchons Lyonnais.

Само миналата година Бордо получи титлата, възхвалявана за иновациите на своя винарски регион, видяна във винарни като Chateau Paloumey, напълно органична дейност, която тества нови методи за отглеждане на редове дървета в своите лозя, и нейното винено разказване в интерактивния музей , La Cite Du Vin. Но Бордо доказа, че е много повече от вино, особено по отношение на устойчивостта. Градската трамвайна система с четири линии е съставена от автомобили, които са 98 процента рециклируеми, масивна стара подводна база е преработена в най-големия в света музей на прожекционното изкуство в Les Bassins des Lumières, а екосистемата Darwin е уникална сграда със смесено предназначение общност, която позволява само бизнеси с манталитет на първо място зелено, включително скейт парк, органична трапезария, пекарна и дори първия в света магазин за рециклиране и ремонт за устойчива компания за обувки Veja.

С неортодоксални и уникални предложения с поглед към бъдещето, посетителите продължават да настояват за потапяне във Франция – и дори водещата авиокомпания в страната вече се подготвя за растеж. „През 2023 г. ще имаме увеличен капацитет с 15 процента през последните пет години и пет процента спрямо 2022 г., предлагайки 5,3 милиона места между САЩ и Франция“, казва Ерик Карон, старши вицепрезидент на Air France за Северна Америка. Те също така продължават да инвестират във флота до американския пазар, след като стартираха нови маршрути миналата година от Далас/Форт Уърт, Денвър и Нюарк Либърти Интернешънъл. Превозвачът също се подготвя за пускането на нова кабина в бизнес класа от международното летище JFK в Ню Йорк по-късно този месец.

Повишената достъпност ще спомогне за насърчаване на растежа, тъй като страната продължава да дава пример не само като отваря вратите си, но и като привлича гости внимателно. „Целта е също така да станем водеща дестинация за устойчиво пътуване, като превърнем френския туризъм в сектор, който насърчава високи постижения, растеж и заетост, въз основа на по-качествен, устойчив и издръжлив модел, в съответствие с новите очаквания на Франция и международни клиенти, особено по отношение на екологичния преход“, казва Тънсер.

Източник: cntraveller.com

автор: СЛАВА

Етикети: , , ,
Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

Няма коментари към тази новина !