НАЙ-НОВИ
Рекордна година за България по брой...
България уверено върви към целта си в туризма за 2024 г....
Хорацио Пагани се придържа към V12, защото никой не иска хибрид
31.08.2024 08:00 | Видян 492 пъти
Когато дойде време да се разработи наследникът на Pagani Huayra, двигателят беше първият и най-важен компонент, който трябваше да се разбере. Хорацио Пагани и неговият екип работиха в тясно сътрудничество с Mercedes-AMG, за да разработят двигателя, който имаше най-голям смисъл по онова време: хибрид V8 с двойно турбо. Бързо обаче стана очевидно, че електрифицирането на най-новия хиперавтомобил на Модена добави твърде много тегло и разруши семейната рецепта – въпреки че имаше още по-сериозна причина, поради която хибридно Pagani нямаше да види бял свят.
Utopia в крайна сметка беше представена през септември 2022 г., задвижвана от това, което се превърна в среден пръст на Pagani в индустрията: 6,0-литров V12 с двойно турбо. Той произвежда 852 конски сили и може да се използва с традиционна ръчна скоростна кутия. Без електрически двигатели, без батерии. Както Хорасио Пагани ми обясни при разкриването на Utopia Roadster по-рано този месец, липсата на клиентски интерес към хибрид (и в крайна сметка електромобили) заби последния пирон в ковчега на проекта.
„В действителност никой не се интересува от хибридна кола“, каза Пагани пред The Drive. „И аз имам хибриди в моята колекция; Имам Porsche 918 и още няколко. Но когато дойде време да изкарам Porsche, ще взема моето 911R или Carrera GT. Нашите клиенти мислят в тази насока. Вярвам, че ако попитате хората, повечето от тях ще кажат, че хибридът е нещо изключително, защото има всички проблеми на електрическата кола и всички проблеми на колата с вътрешно горене – заедно с по-високите разходи [за разработка и поддръжка].“
С настоящия AMG V12 в Utopia Coupe и Roadster, разработен, за да отговаря на световните разпоредби, тогава нямаше нужда да преоткриваме колелото и да въвеждаме хибрид или дори напълно електрически Pagani. Аржентинският визионер обясни, че през 2017 г. цял екип е бил събран, за да проучи тези системи за задвижване, но отново комбинацията от тежко наказание за тегло и липса на интерес от страна на клиентите е сложила край на нещата.
„Хибридният V8 беше обмислян, но колата просто беше твърде тежка, с 400 или 500 килограма повече и нашите клиенти не искаха нищо общо с нея. Трябва да изградим това, което клиентът ще купи от нас“, каза Пагани. „През 2017 г. изградихме екип, който да работи върху EV. Целият екип беше концентриран и развълнуван – включително и аз – и дефинирахме концепцията за тази кола и започнахме да работим с Mercedes-AMG и други партньори. Дори започнахме да работим с Lucid, който има отлична технология в света на електромобилите. Но тогава се случи това: клиентите не се интересуваха.
„Не става въпрос за инат дали е електрически или хибриден – всички те са нови предизвикателства за нас. Pagani е семейство, ние нямаме огромен автомобилен производител или конгломерат зад гърба си, ние трябва да изградим това, което клиентът иска да купи, и трябва да имаме много технологии, за да се обърнем бързо, в случай че трябва да се променим“, добави той.
Недалеч от мястото, където се провеждаше разговорът ми с Pagani, Lamborghini дърпаше чаршафа от новата си суперкола; Темерарио. Познахте, това е хибрид. Дали Lamborghini е подложен на натиск отгоре от своите собственици на Volkswagen Group, или клиентите им действително изискват електрифицирани суперавтомобили, те няма да кажат, но Lambo не е сам. И Ferrari, и Maserati също така подобряват своите хибридни и електрически предложения, за да отговарят по-добре на разпоредбите.
Според Pagani настоящият V12 и бъдещите му еволюции са хомологирани до 2031 г., което му позволява да „дава на клиента това, което иска“ дотогава. Що се отнася до това, което идва след 2031 г., Pagani го формулира по следния начин: „Ние правим всичко възможно, за да запазим V12.“
Източник: The Drive
коментари
- коментари
- напиши коментар
- изпрати на приятел
- гласувай
Няма коментари към тази новина !