НАЙ-НОВИ
WWF стартира национална кампания за опазване на горите в България
13.10.2009 14:40 | Видян 5527 пъти | Гласували 83
София – Според 73,6 % от българите изсичането и унищожаването на горите е най-сериозният проблем на българската природа и околна среда. 77,3 % пък заявяват, че държавата не прави достатъчно за опазването на българските гори от изчезване.*
В отговор на тази статистика днес официално стартира кампания за опазване на българските гори. Тя е инициирана от международната природозащитна организация WWF в България.
Като част от кампанията започва национална петиция, която ще бъде внесена в Народното събрание и Министерски съвет. Петицията ще настоява за промени в Закона за горите, които да ограничават корупцията и незаконните сечи, за сертифицане на горите в България по международната система FSC, приета в над 90 държави, за опазване на най-старите естествени гори, които сега не са защитени.
Не на последно място кампанията има за цел да промени нагласите, че гората е само източник на дървесина, след като тя опазва водата, която пием, пречиства въздуха, спира ерозията и свлачищата, дава убежище на 43 световно застрашени вида растения и животни, ограничава промените в климата, а също така е източник на вода, въздух, дом за много редки растения и животни и място за отдих и почивка.
Всеки желаещ да се включи в петицията може да го направи в интернет на www.wwf.bg . В следващите две седмици подписи за петицията ще се събират и на хартия на няколко места в центъра на София.
През целия ден на 13 октомври всеки желаещ да изрази своята активна позиция по въпроса с опазване на българските гори може да го стори в Mall of Sofia, където специално за старта на кампанията е изграден LED екран с размер 3 х 4 метра. Идеята е, че всеки поставен подпис се появява на екрана, където постепенно ще се запълва 1/3 от зелената част на знамето.
Основните канали, които ще бъдат използвани за популяризиране на кампанията са телевизия, радио, билбордове и интернет, както и различни нестандартни активности, които привличат вниманието върху проблема с българските гори. Музиката, използвана за озвучаване на телевизионните клипове и радио спотове е композирана от проф. Виктор Чучков и безвъзмездно предоставена за кампанията.
Основната идея, залегнала във визиите на кампанията е фактът, че по географски данни гората заема 1/3 от територията на България, което е отразено и в националния ни флаг. Съгласно статистическите данни обаче поради изсичане гората изчезва със скорост от 10 куб. м. в минута, което може да доведе и до промяна на един от националните ни символи.
Медийни партньори на кампанията са bTV, Нова телевизия, RE:TV, Дарик радио, RFI, радио Тангра мега рок, Капитал Light, сп. Бизнес и екология, сп. Едно, сп. Програмата, Netinfo, Амекси, Zar.bg, Programata.bg, Dnevnik.bg, Karieri.bg, Dir.bg, Investor.bg, Metropolis Outdoor Media, Метромедиа, Megaboard, в-к Телеграф, в-к Експрес, в-к Монитор, WALL Sofia, в-к 19 минути, сп. Слава и сп. Easy.
Кампанията за защита на българските гори се осъществява и със специалната подкрепа на Mall of Sofia, Cinema City и Mtel IMAX.
(Използваните данни са от национално проучване, проведено от WWF и «Алфа рисърч» в периода 27 август – 3 септември 2008 г.)
коментари
- коментари
- напиши коментар
- изпрати на приятел
- гласувай
Няма коментари към тази новина !