НАЙ-НОВИ
Пияни войници, хванати да правят секс...
Двама пияни войници бяха хванати да правят секс в...
Гимназисти от общ. Велинград се...
Учениците от СУ Методий Драгинов, с. Драгиново (община...
WWF стартира национална кампания за опазване на горите в България
13.10.2009 14:40 | Видян 5499 пъти | Гласували 83
София – Според 73,6 % от българите изсичането и унищожаването на горите е най-сериозният проблем на българската природа и околна среда. 77,3 % пък заявяват, че държавата не прави достатъчно за опазването на българските гори от изчезване.*
В отговор на тази статистика днес официално стартира кампания за опазване на българските гори. Тя е инициирана от международната природозащитна организация WWF в България.
Като част от кампанията започва национална петиция, която ще бъде внесена в Народното събрание и Министерски съвет. Петицията ще настоява за промени в Закона за горите, които да ограничават корупцията и незаконните сечи, за сертифицане на горите в България по международната система FSC, приета в над 90 държави, за опазване на най-старите естествени гори, които сега не са защитени.
Не на последно място кампанията има за цел да промени нагласите, че гората е само източник на дървесина, след като тя опазва водата, която пием, пречиства въздуха, спира ерозията и свлачищата, дава убежище на 43 световно застрашени вида растения и животни, ограничава промените в климата, а също така е източник на вода, въздух, дом за много редки растения и животни и място за отдих и почивка.
Всеки желаещ да се включи в петицията може да го направи в интернет на www.wwf.bg . В следващите две седмици подписи за петицията ще се събират и на хартия на няколко места в центъра на София.
През целия ден на 13 октомври всеки желаещ да изрази своята активна позиция по въпроса с опазване на българските гори може да го стори в Mall of Sofia, където специално за старта на кампанията е изграден LED екран с размер 3 х 4 метра. Идеята е, че всеки поставен подпис се появява на екрана, където постепенно ще се запълва 1/3 от зелената част на знамето.
Основните канали, които ще бъдат използвани за популяризиране на кампанията са телевизия, радио, билбордове и интернет, както и различни нестандартни активности, които привличат вниманието върху проблема с българските гори. Музиката, използвана за озвучаване на телевизионните клипове и радио спотове е композирана от проф. Виктор Чучков и безвъзмездно предоставена за кампанията.
Основната идея, залегнала във визиите на кампанията е фактът, че по географски данни гората заема 1/3 от територията на България, което е отразено и в националния ни флаг. Съгласно статистическите данни обаче поради изсичане гората изчезва със скорост от 10 куб. м. в минута, което може да доведе и до промяна на един от националните ни символи.
Медийни партньори на кампанията са bTV, Нова телевизия, RE:TV, Дарик радио, RFI, радио Тангра мега рок, Капитал Light, сп. Бизнес и екология, сп. Едно, сп. Програмата, Netinfo, Амекси, Zar.bg, Programata.bg, Dnevnik.bg, Karieri.bg, Dir.bg, Investor.bg, Metropolis Outdoor Media, Метромедиа, Megaboard, в-к Телеграф, в-к Експрес, в-к Монитор, WALL Sofia, в-к 19 минути, сп. Слава и сп. Easy.
Кампанията за защита на българските гори се осъществява и със специалната подкрепа на Mall of Sofia, Cinema City и Mtel IMAX.
(Използваните данни са от национално проучване, проведено от WWF и «Алфа рисърч» в периода 27 август – 3 септември 2008 г.)
коментари
- коментари
- напиши коментар
- изпрати на приятел
- гласувай
Няма коментари към тази новина !