НАЙ-НОВИ
Зеленский да се готви за сделка,...
На първата си официална пресконференция след победата на...
Изложба по повод 120 г. от рождението...
„… Стоян Венев (верен на собствената си весела,...
Митко Щерев: Лили, плати ми разноските по делото, което загуби!
10.11.2011 17:00 | Видян 3014 пъти
Митко Щерев е сред най-известните български композитори. През 1974 г. създава групата „Диана Експрес", а през последните години води епични битки в съда за името й, което един от китаристите на групата се опита безуспешно да му вземе. Жестоки неприятности в съда му донесе и примата на българската естрада Лили Иванова, за която е написал десетки хитове.
- Г-н Щерев, чухме че сте излезли в пенсия?
- Да, пенсионирах се преди три месеца.
- Вярно ли е, че сте се шегували с приятелите си, че вашата пенсия е два пъти по-голяма от тази на Лили Иванова?
- Вярно е. Наистина е два пъти по-голяма от нейната. Аз вземам 326 лева, а тя-160. И какво от това? Все пак тя е примата, а не аз.
- Смятате ли, че и двамата заслужавате повече?
- Не ми харесват оплакванията на мои колеги от поп музиката, че пенсиите им били обидно малки. Доста от тях имаха възможност да се осигуряват през последните 10 години за по-големи, но не го направиха. После изкараха виновни държавните чиновници. Да не говорим за онази кампания преди време, в която известни хора от нашата гилдия се опитаха да внушат на министъра на културата и на българското общество, че трябва да има специални пенсии за хора от изкуството. Това е, меко казано, неморално. Аз не виждам с какво работата на един поп певец е по-важна от работата на един хирург например и защо първият трябва има претенции за по-специална пенсия?
- Докога ще продължи войната Лили-Митко?
- От година и половина вече няма такава. Просто всеки върви по своя път. Тя продължава да пее, а аз, освен че представям музиката си, написана за „Диана Експрес" с Илия Ангелов, продължавам да композирам. В момента ми предстои запис на музиката ми за игралния филм „Пъзел" на режисьора Иво Стайков. Използвам случая обаче да призова г-жа Иванова и адвокатите й да спазват законите на България и да ми платят разноските по делото, което загубиха. Ще й припомня, че само на първото дело стоях прав като обвиняем шест часа и това е достатъчно тя да си плати. В противен случай ще бъда принуден да потърся правата си чрез съдия-изпълнител.
- Лили кара „Мерцедес", а вие каква кола имате?
- Като си тръгнем от този свят, всеки си отива така, както е дошъл - без нищо. След години материалните неща нямат почти никакво значение
поне за мен. Все пак ще отговоря на въпроса. Карам "Тойота Версо".
- Какво ще кажете за музикалното шоу „X фактор"?
- В „X фактор" не направиха изключение през цялото време да карат певците да пеят на английски и да се правят на американци. Същото беше и в „Мюзик айдъл". И какво остава от едно такова шоу? Почти нищо. Ще попитам кои са хитовете на победителите от трите издания на „Мюзик айдъл"? Такива няма. И защо от Невена, която е една прекрасна певица, нищо не остана? Както виждате, въпросите са налице. Отговорите оставям на хората, които стояха зад тези шоута.
- Работили сте с режисьорите Въло Радев, Едуард Захариев, написали сте музика за над тридесет игрални филма. Гледате ли български сериали и какво е мнението ви за тях?
- Ще се спра на сериала „Седем часа разлика". Музиката за началните и финалните надписи е хубава, но не е за този сериал. Би подхождала за любовно-романтичен филм, но не и за „Седем часа разлика", в който има мутри, корупция, изнасилвания и т. н. Въло ме научи да гледам на музиката като на компонент от филма, който трябва да се използва много внимателно. В този сериал има прекалено много музика, която често обърква зрителя, защото го подвежда, че ще се случи нещо важно, а всъщност нищо не се случва. Това е много лошо, защото при такива случаи сериалът звучи сладникаво. Аз разбирам, че г-н Халваджиян е свикнал в цирка на всички номера да има музика, но в киното музиката се използва по определени начини, за които явно няма кой да го осведоми.
- Ще коментирате ли и сценария?
- Скоро се пошегувах, че във всички нови български филми има по една мутра и по една млада жена, която се двоуми дали да проституира. Накрая я убеждават. И в "Седем часа разлика" е същото. Този факт обаче показва, че сценаристите г-н Дилов и г-жа Фучеджиева не са заложили на нещо свое, а на конюнктурата. Впрочем събитията, които се развиват в САЩ, могат спокойно да бъдат измислени и от ученик от латинската гимназия, който има шестица по български. Представяте ли си? Отива един скромен българин в Америка и веднага се запознава с шефа на руската мафия, който му дава 50 хил. долара назаем. Той ги изгубва на комар, а после е заплашен, че ако не ги върне, го чака смърт. Накрая се оказва, че българският бандит - Милото, е по-голяма работа от руската мафия и оправя нещата.
- А какво ще кажете за образа на съдийката, изиграна от Ваня Цветкова?
- През последните две години бях седем пъти в българския съд. Пет пъти като обвиняем и два пъти като страна по дело. Имах възможност да наблюдавам десет български съдийки как си вършат работата. Интересното е, че всички бяха на възраст между 35 и 45 г. Повярвайте ми,
тези жени са страхотни професионалистки. За това най-отговорно, като български гражданин, заявявам, че съм възмутен от начина, по който се показва работата на българския съдия в този сериал. Българският съдия е показан като корумпиран свързан пряко с престъпния свят и тънещ в охолство.
източник:в.Галерия
свързани новини
Митко Щерев скочи срещу Денис Ризов
коментари
- коментари
- напиши коментар
- изпрати на приятел
- гласувай
Няма коментари към тази новина !