НАЙ-НОВИ
Братята Пол влизат в кеча след...
Джейк Пол се закани, че ще промени кариерата си след...
Всичко е перфекциозно: Брадъра Георги...
"Не ми хареса Камелия, защото се прави на Азис и това...
Метрото от Младост до Цариградско шосе тръгва предсрочно
11.04.2012 09:00 | Видян 1890 пъти | Гласували 1
Предсрочно, на 25 април, ще бъде пуснат участъкът на метрото от Младост до бул. Цариградско шосе. Това обяви столичният кмет Йорданка Фандъкова по време на инспекция на ремонтните дейности на подлеза на бул. Кн. Мария Луиза при Централната автогара.
Вчера беше пуснат първият влак за комплексните изпитания в готовия участък от метромрежата.
Фандъкова се похвали, че успоредно с проектите за новите лъчове на метрото, се ремонтират и настилките на улиците, под които минават тунелите. Укрепвателни дейности имало и на три ключови подлеза, като имало и такива, които цялостно се реконструират
Около 200 000 лева са средствата, които се инвестират от проекта за метрото, за да се възстанови подлезът при Централната автогара, да може той да бъде свързващата част между станцията на метрото, хотела отсреща и подхода към гарата, каза Фандъкова.
Тя обеща, че след около две седмици започва цялостната реконструкция на подлеза на НДК. „Той изцяло ще бъде конструиран, поетапно ще се прави, за да не се затваря за движение. Около 1 800 000 лева ще струва цялостната реконструкция на подлеза на НДК”, каза Фандъкова.
„Третият подлез, който вече е готов на практика, е този при музея Земята и хората, който е част от новоизграждащата се станция на метрото. Продължаваме програмата за ремонти на подлези в целия град. Миналата година ремонтирахме 15 подлеза, тази година ще бъдат още 15. Бюджетът за ремонт на подлезите е около 500 000 лева“, уточни първата дама на София.
С откриването на новия участък от метрото към метростанция 19 ще бъде отворен и двуетажен подземен паркинг, разположен под бул. Цариградско шосе, с капацитет от 1215 места. Той е предвиден като буферен за идващите от източна посока. Планира се да се изгради единна система за плащане на паркинга и ползване на метрото, което до голяма степен да го направи атрактивен.
Общата му дължина е близо 400 метра, ширината му е 80 метра, изцяло попада под платното на бул. Цариградско шосе, т.е. заема площ между двата локала на Цариградско шосе и от станция 19 почти до началото на надлеза за Горубляне. Броят на осигурените паркоместа е 1215, от които на първо подземно ниво са 621, а на второ подземно ниво са 594, включително и 50 за инвалиди.
Особено важно и характерно за този подземен паркинг е, че в него ще могат да паркират автомобили с газови уредби без ограничение. В момента няма друго съоръжение в София, което да е оразмерено по този начин, акцентира арх. Косев.
Двете връзки към нивата на прилежащия подземен гараж започват откъм подлез. Подсигурен е достъп до всички елементи (кабели, тръби), разположени в под перонното пространство, както до всички машини и съоръжения за ревизия и ремонт. За да се осигури безопасна експлоатация на прилежащия подземен паркинг, сигналите от пожарогасителната, пожароизвестителната системи и газ сигнализацията са изведени в помещението на охраната на станцията.
коментари
- коментари
- напиши коментар
- изпрати на приятел
- гласувай
Няма коментари към тази новина !