НАЙ-НОВИ
Рекордна година за България по брой...
България уверено върви към целта си в туризма за 2024 г....
София с първи туристически бранд
02.10.2013 15:15 | Видян 1699 пъти
Всъщност, София отдавна е културна столица на Европа. Доказателството е нейната история. По гениално стечение на обстоятелствата тя може да се види в рамките на разстояние около 2 километра по права линия в самия център на милионния град – и понежестените му са римски, авторите на проекта решават да му дадат името Историческа миля.
Проектът е мултимедиен. Наред с географска карта с обектите, той поднася информацията и на сайт, а GPS може да води гостите от един исторически паметник до друг с навигация като смартфоните ще изписват и ще изговарят на български и на английски език кратка информация за конкретните обекти.
София ще може да покаже своето развитие през хилядолетията в рамките на една миля – от античната древност с музеите на открито – Западната стена, построена от императорите Марк Аврелий и Комод (нашумели и с филма Гладиатор) и археологията на открито при ЦУМ, през храмовете на различните религии – един нов Йерусалим, през всички галерии и монументи по пътя до завършващия уникален исторически музей на открито – алеите на великите личности на България в Борисовата градина.
Единици са и градовете на Стария континент, които могат да се похвалят с подобен потенциал. В Историческата миля са побрани най-старата действаща черква в Европа – ротондата Свети Георги, третата най-голяма синагога, една от най-богатите колекции на Тракийско злато в Археологическия музей, феноменалните крипти на Св. София и храм-паметника Александър Невски и още много забележителности. Те още веднъж подчертават богатството на града – третата най-стара европейска столица след Атина и Рим. София обаче е най-малко познатата столица на ЕС. Историческата миля е шанс и за възраждане на интереса на българите не само от милионния град, но и от цялата страна към тяхната обща културна идентичност. Това е още една от целите на културните столици. Да привличат не само „чуждите” да ни опознават, но и да откриваме и да преоткриваме самите себе си. Особено в момента това послание изглежда изключително важно и навременно, предвид тоталната криза с нейните тежки духовни измерения.
От трета страна , проектът Историческа миля е нещо, което може да служи като магнит за една трета междинна група между таргетите „чужди” и „Свои”. Става въпрос за около два милиона българи, които живеят в други държави и рядко идват у нас. Вероятно те биха били най-привлечени от един подобен бранд и от една такава реализация, съчетаваща модерния западен поглед и новите технологии с родната традиция.
Сред целевите групи във възрастово отношение изключително значение за проекта Историческа миля имат децата и младите хора. Именно тяхното възпитаване в уважение и ценене на изкуството и културата е най-трудна мисия на идеята за културна столица на Европа. Такъв проект, разтворен в контекста на живия град, включително и под открито небе, и представен в това число дигитално и мултимедийно , позволява едно безпрепятствено, а не насилствено достигане на посланията до този сложен за „вербуване”.
свързани новини
"Световен театър в София" кани до 8 юни
Днес стартира 17-ият София Филм Фест
коментари
- коментари
- напиши коментар
- изпрати на приятел
- гласувай
Няма коментари към тази новина !