Сонай напусна за втори път Живот на...

Музикантът Сонай напусна „Живот на кантар“ за втори път,...

Няма го сайтът на тотото

От снощи сайтът на Българския спортен тотализатор не...

Мариан Бачев и Александър Кадиев са българските Лоурел и Харди

отпечатай новината

07.01.2014 12:00 | Видян 2194 пъти

Мариан Бачев и Александър Кадиев са българските Лоурел и Харди

И през новата година младият театрален мениджър и продуцент Светлин Стоилов усърдно ще умножава заглавията в портфолиото на формация „Мелпомена”. Частният театър, създаден като пътуващ преди 15 години от покойния режисьор Георги Стоилов, набра популярност с хитовете заглавия „Вражалец”  и  „Големанов” на Ст. Л. Костов, „Благородния испанец” по Съмърсет Моъм. Вече няколко години по ред представленията са в челните класации по зрителски интерес у нас. Успехът на „Мелпомена” до голяма степен се дължи и на „американската формула” на правене на театър. Стоилов пръв въведе бонусите и комплиментите към билетите за театър. Убеден е, че специалното отношение към публиката от страна на театъра и актьорите винаги прибавя допълнителна стойност към резултатите.

„Мeлпомена” не само създава театрални продукти, но и се утвърждава като разпространител на заглавия на държавни театри. Светлин Стоилов работи в кооперация с признати и дебютиращи автори, спомагайки за популяризирането на сценичните им проекти. Вече няколко поредни лета „Мелпомена” релизира няколко мащабни турнета в летните театри на Пловдив, Варна, Бургас, а през изминалата година показа „Вражалец” в зала 1 на НДК. Фактически няма театър в страната, където заглавията от портфолиото на формацията да не са представени.

Ето какво споделя за „Мелпомена” Мариан Бачев, когото можете да видите в „Досадникът” на 30 януари и 20 февруари и в „Операцията” на 17 и 31 януари:

„Като се има предвид, че съм действащ професионален актьор вече над 16 години (Леле, кога станаха!? Уви, вече не съм в категорията „млад“ артист!) и в същото време съм изкушен от театралния мениджмънт (завършил съм магистратура „Мениджмънт в сценичните изкуства“) си мисля, че вече повече разбирам театралните директори и продуценти, а когато театралния директор/продуцент е и актьор, какъвто е и Светлин, работата в театъра винаги върви по-гладко. Тънкостта е някъде там – да проявяваш разбиране и твърдост, без да бъдеш краен спрямо актьорската душа.

В случая с „Мелпомена” - театърът изхранва театъра. Събира актьори, които чрез своя система за проследяване на интереса  на публиката, достигат до сърцата на зрителите. И то главно из страната. Защото, нека не се лъжем, София не е България. Аудиторията е различна навсякъде, но винаги е специална – макар за публиката извън столицата да сме познати от телевизията, хората са отделили от времето и средствата си, за да ни видят „на живо“ и професионалната ни отговорност е в пъти по-голяма. Хубавото е, че  се събираме колеги, които работим това, което наистина ни харесва. Ако в държавния или общински театър си длъжен да играеш в която и пиеса да те разпределят, то тук имаш свободата да избираш ролите си.”

автор: СЛАВА

Етикети: , , , ,
Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

Няма коментари към тази новина !