Светът е изправен пред нова заплаха -...

Водещи световни учени, сред които и нобелови лауреати,...

На 31 декември по БНТ гледайте...

По традиция в новогодишната нощ Българската национална...

КЗП уличи водата Девин в лъжа

отпечатай новината

02.04.2014 16:00 | Видян 2619 пъти | Гласували 1

КЗП уличи водата Девин в лъжа

Разкрихме истината на 28.10.2008 г., държавата сега се сети за нелояланата търговска практика на президентски авер от КРИБ

„Бутилиращата компания Девин АД бе уличена в нелоялна заблуждаваща търговска практика по отношение на предлаганата бутилирана изворна вода”, съобщи Комисията за защита на потребителите. Компанията предлага и минерална, и изворна вода под едно и също име - DEVIN, което подвежда потребителите по отношение вида на водата и нейния географски произход.

Причина за объркването е, че ДЕВИН е наименование на минерално находище в едноименния град, от който се добива минерална вода ДЕВИН, и е регистрирано географско означение за минерална вода, а предлаганата като DEVIN изворна вода всъщност е от извор БАЛДАРАН, който е в землището на с. Фотиново, а не от находище Девин.

Като вписан ползвател на регистрираното географско означение Девинска натурална минерална вода дружеството няма право да използва името Девин във връзка с продукт, различен от минерална вода от находище Девин. "Използването на марката Девин за бутилирана "изворна вода" и бутилирана "газирана изворна вода" заблуждава потребителите, че водата, ползвана за посочените стоки, е "натурална минерална вода", добивана от находище Девин, когато в действителност водата за двете стоки не е минерална, а изворна, и се добива от каптиран извор "Балдаран", а не от гр. Девин", пише в заповедта, подписана от председателя на КЗП Веселин Златев. Така на дружеството е забранено да продава изворна вода, добивана от Балдаран под марката Девин. В 14-дневен срок санкционираното дружество може да обжалва решението пред председателя на КЗП. Глобата е 10 000 лева.

На 28 октомври 2008 г. това бе съобщено от вестник 19 минути. Заглавието на статията ни: “Розовата” вода Девин наточена от чешмата, но не в Девин. С нас се свърза пиарката на водата, която по съвместителство и тогава, и сега е общински съветник от ГЕРБ на име Валя Чилова и ни попита „какъв политически мотив имаме”, за да „атакуваме” Девин. По онова време бос на водата беше човек с думата „лъжа” в името, който бе виден приятел на Росен Плевнелиев и Иво Прокопиев по линия на КРИБ. Сега Чилова е забравила връзката си с тези хора и се бори да пиарства да Уестинхаус за 7-и блок на Колзолуй, след като известно време беше шеф на ВЕЦ-а на АЕЦ-а.

„Въпреки че в България има ясен закон за потребителите и санкции за подвеждаща информация и реклама, дори чуждите инвеститори се правят, че не го забелязват. Една от най-популярните марки минерална вода у нас е Девин. След като се оказа, че тя не е най-подходяща за консумация от бременни жени и малки деца, производителите хитро реагираха като лансираха подобни бутилки, сходен етикет, но с розова капачка. Само че въпросната вода нито е минерална, нито е от Девин. Тя е от извор Балдаран, както с мънички букви, сякаш срамежливо, пише на етикета. А този извор не е в Девин, а в село Фотиново. Водата не е минерална, а тече по водопровода там. Т.е. със същия успех бихте могли да наточите така и на друго място.

Въпросът е, че в създаването на нова търговска марка се инвестират милиони за реклама, докато бъде наложена.
19’ се обърна за коментар към заместник – министъра на екологията по водите Любка Качакова, която е и майка на две деца ( б.р.а по съвместителство днес също е общински съветник в софия и е първа дружка на пиарката на Девин от едно време Валя Чилова). Ето какво каза тя:

"Това е подземна вода от един извор край Фотиново, която с водопровод се докарва до бутилиращото предприятие в Девин. Фирмата се възползва от това, че е  наследила Девин като търговска марка, въпреки че е географско понятие и де факто предлага с едно и също лого и марка две води, които нямат нищо общо... Забелязвах майки, които вземаха “Синя Девин”. Като ги питах защо, те ми казваха, че е заради децата. Просто са запомнили от рекламата името Девин и пълнят количките с такава вода. Без да обръщат внимание, че синята не е препоръчителна за бебета”.
Логично, след като вече знаем всичко около нередностите “от извора”, се поставя въпросът каква защита на потребителите осигурява законът, според който подвеждащата реклама е забранена”.

Това писахме ние преди пет години и половина. По-добре късно, отколкото никога държавата взе, че ни чу. Явно никой не е забравен и нищо не е забравено.

автор: СЛАВА

Етикети: , , , , , , , , , ,
Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

Няма коментари към тази новина !