НАЙ-НОВИ
Другото рядко виждано дете на Джоли,...
Дъщерята на Анджелина Джоли и Брад Пит Шайло беше...
Украйна изстреля за първи път US...
Украинските военни са изстреляли множество произведени в...
Могат ли чистачките да станат мениджъри
15.12.2016 16:29 | Видян 11361 пъти
„Камериерките са незъпетите героини на хотелския живот”, пише списание Hotel Management International. „Не е нещо бляскаво, но зад гърба на мениджърите и рецепционистите, работи цяла армия от жени, а понякога – и мъже, които търкат, лъскат, чистят, прахосмучат и бършат. За тяхната работа казват – тежка е, физически натоварваща и даже неприятна, но някой трябва да я върши”.
Технологиите навлизат в съвременното хотелиерство дори и в тази второстепенна на пръв поглед работа. Нищо чудно от камериерството, каквото го познаваме от векове – а то наистина е доста слабо променено, да останат само психологическите основи на занаята: вярна служба и дискретност.
Пол Бернкасъл има 20 години стаж в този специфичен бизнес. Работил е в знаменити лондонски хотели като Waldorf Hilton, вече Лангъм, и Crowne Plaza – The City. В момента е мениджър на департамента Почистване в два престижни обекта, които желае да запази дискретно в тайна. Неговата фирма работи в тях по аутсосринг контракт.
„Всяка позиция в един хотел има своята специфика и своята отговорност, а технологиите напоследък променят дори нашата, на пръв поглед груба и ръчна, работа”, разказва спецът. „Когато започнах през 1995 г., чистачите не използваха компютри, защото не знаеха как. Още на старта си купих един и започнах да го използвам, за да бъдеа по-ефективен и ефикасен. Сега всички използват хайтек системите във всичко – от отчитането на изчистени и неизчистени стаи, през запаси от продуктите, които използваме, до наличност на неща в минибаровете, за да не се налага да бавим клиентите на рецепцията”.
Централизираните бази данни, които се поддържат в компютрите на департаментите по почистване в големите хотели, са нещо, без което ежедневната работа в тях не може. Наред с отчета за продукти, там присъстват и други супер важни за персонификацията на продукта информации: преференции на клиентите – например възглавници, или пък различни часове за check-in&check-out, които гостите вписват при резервациите, както и още хиляди неща, които обаче се оказват
решаващи за избора на дадения хотел за второ и последващи гостувания
коментари
- коментари
- напиши коментар
- изпрати на приятел
- гласувай
Няма коментари към тази новина !