Щерката на Гала се пусна по бански и...

Щерката на Гала, която отчаяно иска да догони славата на...

Новият Ерген не иска жени като...

Новият избраник за „Ергенът“ Евгени Генчев...

Могат ли чистачките да станат мениджъри

отпечатай новината

15.12.2016 16:29 | Видян 10391 пъти

Могат ли чистачките да станат мениджъри

Почистването в хотелиерската индустрия не само в България, а и в цял свят се свързва традиционно с голяма текучество, невъможността да се осигури едновременно бързо, качествено и евтино изпълнение на тази в голямата си част ръчна работа. Нещата обаче започват да се променят. И това е важно, защото където и да отиде Гранд – от Кипър до самия Лангам в Лондон, немалко българки работят именно като камериерки.
„Камериерките са незъпетите героини на хотелския живот”, пише списание Hotel Management International. „Не е нещо бляскаво, но зад гърба на мениджърите и рецепционистите, работи цяла армия от жени, а понякога – и мъже, които търкат, лъскат, чистят, прахосмучат и бършат. За тяхната работа казват – тежка е, физически натоварваща и даже неприятна, но някой трябва да я върши”.
Технологиите навлизат в съвременното хотелиерство дори и в тази второстепенна на пръв поглед работа. Нищо чудно от камериерството, каквото го познаваме от векове – а то наистина е доста слабо променено, да останат само психологическите основи на занаята: вярна служба и дискретност.
Пол Бернкасъл има 20 години стаж в този специфичен бизнес. Работил е в знаменити лондонски хотели като Waldorf  Hilton, вече Лангъм, и Crowne Plaza – The City. В момента е мениджър на департамента Почистване в два престижни обекта, които желае да запази дискретно в тайна. Неговата фирма работи в  тях по аутсосринг контракт.
„Всяка позиция в един хотел има своята специфика и своята отговорност, а технологиите напоследък променят дори нашата, на пръв поглед  груба и ръчна, работа”, разказва спецът. „Когато започнах през 1995 г., чистачите не използваха компютри, защото не знаеха как. Още на старта си купих един и започнах да го използвам, за да бъдеа по-ефективен и ефикасен. Сега всички използват хайтек системите във всичко – от отчитането на изчистени и неизчистени стаи, през запаси от продуктите, които използваме, до наличност на неща в минибаровете, за да не се налага да бавим клиентите на рецепцията”.
Централизираните бази данни, които се поддържат в компютрите на департаментите по почистване в големите хотели, са нещо, без което ежедневната работа в тях не може. Наред с отчета за продукти, там присъстват и други супер важни за персонификацията на продукта информации: преференции на клиентите – например възглавници, или пък различни часове за check-in&check-out, които гостите вписват при резервациите,  както и още хиляди неща, които обаче се оказват

решаващи за избора на дадения хотел за второ и последващи гостувания

продължи >>

Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

Няма коментари към тази новина !