НАЙ-НОВИ
Не знам дали е жива, но не искам...
Братът на мистериозната криптокралица Ружа Игнатова –...
Тръмп обяви проект Stargate AI за 500...
Президентът на САЩ Доналд Тръмп обяви снощи инвестиция в...
Могат ли чистачките да станат мениджъри
15.12.2016 16:29 | Видян 11472 пъти
„Камериерките са незъпетите героини на хотелския живот”, пише списание Hotel Management International. „Не е нещо бляскаво, но зад гърба на мениджърите и рецепционистите, работи цяла армия от жени, а понякога – и мъже, които търкат, лъскат, чистят, прахосмучат и бършат. За тяхната работа казват – тежка е, физически натоварваща и даже неприятна, но някой трябва да я върши”.
Технологиите навлизат в съвременното хотелиерство дори и в тази второстепенна на пръв поглед работа. Нищо чудно от камериерството, каквото го познаваме от векове – а то наистина е доста слабо променено, да останат само психологическите основи на занаята: вярна служба и дискретност.
Пол Бернкасъл има 20 години стаж в този специфичен бизнес. Работил е в знаменити лондонски хотели като Waldorf Hilton, вече Лангъм, и Crowne Plaza – The City. В момента е мениджър на департамента Почистване в два престижни обекта, които желае да запази дискретно в тайна. Неговата фирма работи в тях по аутсосринг контракт.
„Всяка позиция в един хотел има своята специфика и своята отговорност, а технологиите напоследък променят дори нашата, на пръв поглед груба и ръчна, работа”, разказва спецът. „Когато започнах през 1995 г., чистачите не използваха компютри, защото не знаеха как. Още на старта си купих един и започнах да го използвам, за да бъдеа по-ефективен и ефикасен. Сега всички използват хайтек системите във всичко – от отчитането на изчистени и неизчистени стаи, през запаси от продуктите, които използваме, до наличност на неща в минибаровете, за да не се налага да бавим клиентите на рецепцията”.
Централизираните бази данни, които се поддържат в компютрите на департаментите по почистване в големите хотели, са нещо, без което ежедневната работа в тях не може. Наред с отчета за продукти, там присъстват и други супер важни за персонификацията на продукта информации: преференции на клиентите – например възглавници, или пък различни часове за check-in&check-out, които гостите вписват при резервациите, както и още хиляди неща, които обаче се оказват
решаващи за избора на дадения хотел за второ и последващи гостувания
коментари
- коментари
- напиши коментар
- изпрати на приятел
- гласувай
Няма коментари към тази новина !