НАЙ-НОВИ
Риана е бременна с бебе № 3
На Met Gala 2025 Риана разкри, че очаква третото си дете...
Деми Мур с рокля на Том Браун,...
На Met Gala 2025, проведен на 5 май в Ню Йорк, Деми Мур...
БАНКИТЕ ИЗКАРВАТ ХИЛЯДИ ХОТЕЛИ В ДРУЖЕСТВА КАТО СТРУВАЩИ 0 ЛВ.
28.04.2017 09:54 | Видян 1981 пъти

Всеки хотел е записан със стойност 0 лв. в активите на новото дружество, каквото има всяка банка, кредитирала бранша, а това значи – всяка банка, работеща в България. Така евентуалната продажба се води чиста печалба, а дълговете на практика са отписани.
15% от стойността на кредита без лихвите се води добра сделка
Това научи от банкери от най-голямата кредитна институция в България списание Гранд хотели. Повечето се сключват срещу по-малък процент от някогашната стойност на операцията. Защо не казваме реалната?
Не е тайна, че с теглене на нови кредити за все по-мащабни обекти, в които себестойността се хипертрофираше, за да се покриват разходи на налични обекти, немалко хотелиери успяваха да балансират в бизнеса и в годините на икономически бум 1999-2009, когато се построи огромната материална баа на съвременния български туризъм, но особено след избухването на финансовата и икономическата криза.
Големият проблем е, че каквато и статистика да вадим, туризмът ни е нерентабилен
Натоварването на базата да максимум с притока на евтини гости, което оставя реално 5-8 евро на легло за хотелиерите по морето в активния сезон (след отписване на процента на туроператорите и данъците), при който дори НСИ измери средна цена от нищожните 26 евро на легло, води до нови и нови разходи за поддържане на базата при никаква или пренебрежимо ниска печалба. Получава се така, че
хотели за 20-30 млн. евро, носят оперативна печалба в размер на 1% и по-малко
от стойността на инвестицията. И то не само на морето, а и в големите градове, където туризмът расте по-обещаващо, отколкото в курортните зони. Това обяснява и за липсата на интерес за привличането на брандове на пазара, което пък сваля нивото на стандартите на сървис и предлагане, както и възможностите за маркетиране на нови пазари и за нови групи от генетичните териотории, а оттам омагьосаният кръг се затваря със задължителните при такова положение ниски и свръх ниски цени.


коментари
- коментари
- напиши коментар
- изпрати на приятел
- гласувай
Няма коментари към тази новина !