Карли Клос ще има свое комедийно шоу

Стана известно, че Карли Клос ще води развлекателно...

Том Ханкс: Жените трябва да бъдат чути

Том Ханкс призова мъжете да се снишат малко и да позволят...

БАНКИТЕ ИЗКАРВАТ ХИЛЯДИ ХОТЕЛИ В ДРУЖЕСТВА КАТО СТРУВАЩИ 0 ЛВ.

отпечатай новината

28.04.2017 09:54 | Видян 1147 пъти

БАНКИТЕ ИЗКАРВАТ ХИЛЯДИ ХОТЕЛИ В ДРУЖЕСТВА КАТО СТРУВАЩИ 0 ЛВ.

Хиляди хотели в България, чиито собственици фалираха поради непосилни кредити, са отделени в специални дружества на банките. Те бяха изкарани от балансите им до миналото лято, когато протичаха стрес-тестовете на финансовия сектор, за да не бъдат оценени като негативи за милиарди евро в портфейлите на всяка от институциите.
Всеки хотел е записан със стойност 0 лв. в активите на новото дружество, каквото има всяка банка, кредитирала бранша, а това значи – всяка банка, работеща в България. Така евентуалната продажба се води чиста печалба, а дълговете на практика са отписани.

15% от стойността на кредита без лихвите се води добра сделка

Това научи от банкери от най-голямата кредитна институция в България списание Гранд хотели. Повечето се сключват срещу по-малък процент от някогашната стойност на операцията. Защо не казваме реалната?
Не е тайна, че с теглене на нови кредити за все по-мащабни обекти, в които себестойността се хипертрофираше, за да се покриват разходи на налични обекти, немалко хотелиери успяваха да балансират в бизнеса и в годините на икономически бум 1999-2009, когато се построи огромната материална баа на съвременния български туризъм, но особено след избухването на финансовата и икономическата криза.

Големият проблем е, че каквато и статистика да вадим, туризмът ни е нерентабилен

Натоварването на базата да максимум с притока на евтини гости, което оставя реално 5-8 евро на легло за хотелиерите по морето в активния сезон (след отписване на процента на туроператорите и данъците), при който дори НСИ измери средна цена от нищожните 26 евро на легло, води до нови и нови разходи за поддържане на базата при никаква или пренебрежимо ниска печалба. Получава се така, че

хотели за 20-30 млн. евро, носят оперативна печалба в размер на 1% и по-малко

 от стойността на инвестицията. И то не само на морето, а и в големите градове, където туризмът расте по-обещаващо, отколкото в курортните зони. Това обяснява и за липсата на интерес за привличането на брандове на пазара, което пък сваля нивото на стандартите на сървис и предлагане, както и възможностите за маркетиране на нови пазари и за нови групи от генетичните териотории, а оттам омагьосаният кръг се затваря със задължителните при такова положение ниски и свръх ниски цени.

автор: СЛАВА

Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

Няма коментари към тази новина !