Най-хубавите неща в живота са безплатни

В пътеводителя „НАЙ-ХУБАВИТЕ НЕЩА В ЖИВОТА СА...

Топ моделът Лили Олдридж очаква второ...

Семейството на Олдридж ще се увеличи с още един член....

13,2 млн. за кино от хазната и няма зрители

отпечатай новината

30.05.2017 14:10 | Видян 1266 пъти | Гласували 1

13,2 млн. за кино от хазната и няма зрители

Най-гледаният филм у нас м.г. е 11 А, който не е подпомогнат от държавата

Най-гледаният български филм през 2016 г. е 11А, чието продължение 12А имаше премиера на филмовия пазар в Кан. Това сочат данните на националния филмов център за зрителския интерес и касовите сборове на родните продукции.

Впечатляващото е, че ученическата сага с Яна Маринова като учителка, не е подпомогната от джоба на данъкоплатеца. За разлика от останалите филми, за които хазната е дала 13,2 млн.лв. през 2016 г.

11А е гледан от 97 867 души и е донесъл 718 848 лв. В класацията го следва шумно рекламирания и подпомогнат с 1 120 000 лв. Воевода на Зорница – София. Той има събрани 86 587 зрители и 673 700 лв. Тук трябва да кажем, че към 90 на сто от приходите от боксофиса остават за разпространителите.

Така че правенето на български филми е твърде скъпо удоволствие. В 90% от случаите – за сметка на данъкоплатците. И, ако филми като Слава (№8 по гледаемост) носят фестивални награди и престиж – продукцията бе представена и в Кан, където събра адмирации, то има и страшни случаи.

19 минути преди 2 години гледа на филмовия пазар на Ривиерата в суров вид лентата Пеещите обувки, посветена на Леа Иванова – жена с наистина феноменална, но странно разказана на екрана история. След час прожекция останахме сами в залата за 10 души, в която първоначално бяхме 5 души.

Заради което получихме доста упреци за крайност и неразбиране от кино. Какво сочат резултатите съдете сами! Срещу 1 150 000 лв. потрошена държавна пара и то само по линия на Националния филмов център, а повечето продукции вземат немалко пари и от БНТ, Пеещите обувки имат красноречивите 3 792 зрители и 25 706 лв. приходи, което значи реално 2 500 лв. възвръщаемост. Срещу повече от милион инвестиция!!!

Ето за справка лидерите в класацията по гледаемост 1998 – 2016 г. Абсолютен шампион е Мисия Лондон. Тя е не само най-гледаната българска продукция с 376 809 зрители, но и има сериозния боксофис от 2 626 156 лв. без продуктовото позициониране вътре във филма.

Мисия Лондон е четвъртият най-гледан филм в България изобщо за 18-годишен период, като по-напред са само Аватар, Титаник и Междузвездни войни. Далеч след нашия филм остават Троя, Властелинът на пръстените, Гладиатор и други класики.

11 А е пети в класацията 1998 - 2016 г. Преди него, освен Мисия Лондон, се нареждат Love.net, Операция Шменти Капели и Тилт. Филмът Дякон Левски, около който се вдигна толкова шум, е едва 12-и. На фона на други частно финансирани продукции като съседстващите на 7-о и 8-о място ленти на Ники Илиев Живи Легенди и Чужденецът.

Борис Ангелов

КАН

автор: Борис Ангелов

Етикети:
Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

Няма коментари към тази новина !