Шон Пен се зарече: Повече няма да...

Двукратният носител на „Оскар“ Шон Пен заяви, че няма...

Съпругът на Златка Райкова се предаде...

Карен Хачатрян, съпруг на Златка Райкова, доброволно се...

Още една чаша вино съкращава живота с 30 минути, показа изследване

отпечатай новината

13.04.2018 14:18 | Видян 1897 пъти

Още една чаша вино съкращава живота с 30 минути, показа изследване

Всяка чаша вино или бира над препоръчителната за деня съкращава живота на 40-годишния човек с 30 минути, сочи ново проучване на университета в Кеймбридж, публикувано в The Lancet. Изследването вероятно ще шокира онези, които смятат, че една чаша червено вино всяка вечер пази сърцето им здраво.

5 стандартни чаши вино от 175 мл. или 5 халби седмично е горната граница на безопасност т.е. около 100 г алкохол. Повече от това повишава риска от инсулт, фатален аневризъм, сърдечна недостатъчност и смърт.

Рисковете от пиенето за 40-годишните, които пият над препоръчителния дневен лимит са сравними с вредата от цигарите, смятат учените.

Хората, които пият двойно, намаляват продължителността на живота си с 6 месеца. Ако приемат 200-350г. седмично те губят от 1 до 2 години от живота си, а тези, които пият над 350 грама, съкращават живота си до 5 години.

Проучването разглежда 600 000 настоящи пиячи от 19 страни. Около половината от участниците съобщават, че пият повече от 100 грама на седмица, а 8,4% пият повече от 350 грама на седмица. Ранните смъртни случаи се увеличават, когато се консумират повече от 100 грама седмично, което се равнява на 5-6 чаши вино или бира.

Освен ранната смърт друга последица от редовната употреба на алкохол е повишаване на риска от отключване на психични разстройства като деменция, които биха могли да съпътстват другите здравословни проблеми, които изпитват пиячите.

автор: СЛАВА

Етикети: ,
Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

свързани новини

Калин Терзийски изтрезня

Няма коментари към тази новина !