Светът е изправен пред нова заплаха -...

Водещи световни учени, сред които и нобелови лауреати,...

На 31 декември по БНТ гледайте...

По традиция в новогодишната нощ Българската национална...

Българин спечели Оскар за реклама с Елтън Джон

отпечатай новината

06.02.2019 15:26 | Видян 1865 пъти

Българин спечели Оскар за реклама с Елтън Джон

Българинът Камен Марков е сред големите победители на тазгодишните награди VES (Visual Effects Society Awards), прочули се със статута на Оскар-ите на визуалните ефекти. Сънародникът ни и екипът му бяха номинирани в две категории, като си тръгнаха от церемонията завчера с една статуетка. Тя е за голямата награда на вечерта в сферата, а именно – най-добри визуални ефекти в тв реклама (Outstanding Visual Effects in a Commercial).

Приза си той заслужи заради коледния си промоклип на британската луксозна верига Jоhn Lewis - Момчето и пианото, където с участие се разписва и Елтън Джон. За първи път видеото бе излъчено през месец ноември, като още след първата си поява на екрана се превърна в истински хит. Камен, чиято адресна регистрация към момента го позиционира в Лондон, работи по рекламата като главен дизайнер и технически ръкодовител на екип от около 40 специалиста, част от водещата международна VFX компания MPC.

"Изключително съм щастлив и развълнуван да бъда номиниран - особено за това отличие, тъй като това са най-значимите технически награди в бизнеса. Това е и една от технически най-сложните реклами, върху която съм работил някога. Възможността да се включа в този мащабен проект е не само мой личен успех, но е и значимо признание за целия ни екип”, коментира Камен Марков дни преди церемонията.

От техническа гледна точка Момчето и пианото е голямо предизвикателство. Използваният от Камен VFX подход е уникален, тъй като рядко се среща в създаването на реклами. Вместо това обикновено се използва в игрални филми. Чрез специален софтуер и голям набор от фотографски и филмови референции, Марков и екипът му успяват да пресъздадат етапи от житейското битие на Елтън Джон в прецизни детайли. В категорията за най-добро фотореалистично изпълнение на визуални ефекти в ТВ реклама, където българинът бе отново номиниран, триумфира промоклипът на Apple – Welcome Home (Добре дошъл у дома).

Световната асоциация за визуални ефекти раздава ежегодно холивудските отличия за най-забележителните постижения в сферата на VFX. Сред номинираните тази година бяха още филми като Феноменалните 2, Изгубени в космоса, Бохемска рапсодия и Първият човек. Отмъстителите: Война без край пък си тръгна с общо 4 статуетки в архива, сред които бе и тази за най-добри визуални ефекти в игрален филм. Сред анимациите бе отличена лентата Спайдър-мен: В Спайди-вселената.

Източник: Монитор

автор: СЛАВА

Етикети: , , , ,
Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

Няма коментари към тази новина !