НАЙ-НОВИ
Не вярвам, че има родители, които да...
Патриарх Даниил застана специално пред камерата на БНТ...
Джеки Чан ще получи специалната...
Престижната награда за кариерни постижения на филмовия...
Трилентовата търговска марка на Adidas беше обявена за невалидна от Съда на ЕС
20.06.2019 11:23 | Видян 536 пъти

Окончателно решение
Марката е регистрирана през 2014 г., но две години по-късно срещу нея е отправено искане за обявяване в недействителност, подадено от белгийската компания Shoe Branding Europe BVBA. След това Службата на Европейския съюз за интелектуална собственост (EUIPO) решава, че тя не е трябвало да бъде регистрирана.
Конкретната причина е, че не се е сдобила с отличителен характер на територията на ЕС. Това решение беше потвърдено днес от Съда на Европейския съюз, който отхвърли жалбата на Adidas към EUIPO.
"Общият съд констатира, че EUIPO не е допуснала грешка в преценката, когато е приела, че Adidas не е доказала, че въпросната марка е била използвана на цялата територия на ЕС и че в резултат на това е придобила отличителен характер на тази територия", пише в становището на съда.
Спорът за лентите
Германският производител на спортно облекло заяви, че решението засяга само конкретна употреба на символа. В момента индустрията се сблъсква с разногласия относно търговските марки и патентите, тъй като лидерите в сектора се опитват да разграничат своите продукти и да оправдават високите цени на стоките.
Adidas описва своята марка като "три паралелни успоредни ивици с еднаква ширина, разположени върху стоката, независимо в коя посока". Компанията обаче не успя да се защити от Shoe Branding Europe, с която води спор от близо десет години. Същият Съд на Европейския съюз обяви търговската марка на белгийското предприятие за невалидна преди две години, поради причината, че лентите на логото ѝ много приличат на тези на Adidas.
Adidas трябваше да докаже, че образът на трите ленти "се е сдобил с отличителен характер на територията на ЕС". Това означава компанията да е сигурна в разпознаваемостта на бранда от клиентите, които ясно да разграничават продуктите ѝ от тези, произведени от други фирми.
Съдът посочва, че марката не представлява някакъв еталон, а е "обикновена фигуративна марка". Adidas, която още може да обжалва пред Съда на Европейския съюз, заяви в свое изявление, че решението е ограничено само до знака с три ивици и не оказва влияние върху други защитени употреби на марката в Европа.
capital.bg


коментари
- коментари
- напиши коментар
- изпрати на приятел
- гласувай
Няма коментари към тази новина !