Скандал с победителя в Игри на волята

Страховит скандал се вихри след финала на "Игри на...

ЕС мълчи вреди ли ни 5G

"Днес бях домакин на събитие на тема...

Колко често да ядем, за да сме слаби?

отпечатай новината

14.08.2019 16:55 | Видян 696 пъти | Гласували 1

Колко често да ядем, за да сме слаби?

Искаш да отслабнеш – яж по малко и начесто. Този съвет е почти универсален за хората, които искат да се отърват от излишните килограми, да поддържат добра фигура и да ускорят метаболизма си. Наистина ли този вид хранене работи при всички и във всяка ситуация?

Какво казва науката?

През 2017 г., в Science Daily, бяха публикувани резултати от изследване, които учудиха всички. Оказа се, че 50-те хиляди доброволци, които в рамките на научен експеримент са се хранили 6 пъти дневно (по системата "малко и начесто") са наддали повече от другите участници. Най-малък „прираст“ имали хората, които са се придържали към класическото правило за триразово хранене.

Да ядем по-малко или по-рядко – това е въпросът

Едва ли е необходимо да променяме режима си на хранене и да се връщаме към схемата – закуска-обяд-вечеря. Специалистите са единодушни, че няма универсален хранителен режим.

Да, изследването показва, че триразовото хранене е за предпочитане, но най-добър ефект би имало, ако се вземат предвид индивидуалните особености на организма. Първото, на което трябва да обърнем внимание, е чувството на глад.

За да съставим собствен хранителен план, е полезно, поне за седмица, следвайки обичайния си ритъм на живот, да се вслушваме в сигналите на тялото си и да отбележим кога изпитваме чувство на глад. Важно е да не забравяме редовно да пием вода (за да не бъркаме глада с жаждата) и да разграничим глада от скуката (когато хапваме, защото няма какво друго да правим).

Ако си водим такъв дневник поне седмица, можем с относителна точност да определим колко често организмът ни се нуждае от храна.

Следващата стъпка е постепенното увеличаване на активността. Ако искаме да отслабнем, трябва да горим повече калории, отколкото си набавяме с храната – звучи като Параграф 22. И ако за бързо отслабване най-добрата стратегия е ограничаване в храненето, за устойчив резултат трябва да съчетаваме разумната физическа активност със здравословна диета.

Не мога, а как?

Ако попитаме диетолозите, ще ни кажат, че е важно не само кога и колко ядем, а и как го правим. Бавното, съсредоточено хранене, което не е съпроводено с гледане на телевизия, четене на книга или сърфиране в интернет, ще ни помогне да не пропуснем сигналите на засищане и да изядем толкова, колкото ни е нужно.

Освен това много полезно е да определим и в кои случаи преяждаме или избираме по-вредни храни – дали става дума за стрес или недоспиване. Изборът на повече или по-малко здравословно меню се влияе и от степента на физическа активност или липсата на свободно време.

Ако вземем предвид всички споменати предпоставки, можем да направим режима си на хранене и хранителните навици по-здравословни.

Източник: offnews

автор: СЛАВА

Етикети: ,
Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

Няма коментари към тази новина !