Имам много пари, защото плащам добри...

Аз не плащам добри заплати, защото имам много пари. Аз...

Ивет Лалова роди първото си дете

Лекоатлетката Ивет Лалова-Колио стана майка за първи...

Българска народна песен звучи в реклама на Mercedes

отпечатай новината

29.08.2019 14:48 | Видян 1473 пъти

Българска народна песен звучи в реклама на Mercedes

Българската народна песен „Бре, Петрунко“ в аранжимент на Емил Струнджев озвучава рекламен клип на един от последните модели автомобили на Mercedes.

Видеото започва с форсиране на двигателя на колата, чиито фарове са единствената светлина в кадъра. Още на 10-ата секунда започва да звучи и „Бре, Петрунко“, първоначално в акапелно изпълнение. Впоследствие към гласовете на певиците се добавя и музика, ремиксирана от DJ BIZ в стила трап.

В част от клипа пък остава единствено музиката, която обаче все пак е „украсена“ с типичните провиквания за фолклора ни.

Видеото е качено в платформата на YouTube още през 2017 г., но едва през последните дни започна да набира популярност сред българските меломани и ентусиасти на возилата. Любопитна подробност е, че макар и рекламен, клипът не е създаден от оборотната марка автомобили. Вместо това е дело на любител на високите скорости, чийто канал се занимава именно с представянето и ревюта на луксозни моторни превозни средства.

Това не е първият път, в който родният фолклор очарова чужденците.

Същата тази песен - „Бре, Петрунко“, беше изпълнена и на финала на френското предаване The Voice („Гласът на...“). Тогава жури и публика останаха стъписани от трудните за изпяване извивки. Малко преди да свърши изпълнението на песента на сцената се появиха нашумелият рапър Метр Гимс и Виани, които бяха гости на големия финал.

Именно фолклорната ни музика пък е търсена най-много в чужбина, съобщи наскоро пред „Монитор“ сдружението за колективно управление на авторски права „Музикаутор“.

Най-голям интерес към музиката ни проявяват в Германия, Обединеното кралство, Израел и Япония.

Припомняме, че преди две години песента „Кавал свири“ беше включена в промовидеото към Five Foot Two – документалния филм за концерта на Лейди Гага на Super Bowl. Филмът „300“ пък използва мотиви от народната песен „Зайди, зайди, ясно слънце“ като основа на Message For The Queen от саундтрака към блокбастъра.

Един от най-големите хитове на Джейсън Деруло – Breathing, също включва български фолклор. В парчето, което през 2011 г. оглави всички престижни класации, се чува „Пиленце пее“ в изпълнение на женския вокален ансамбъл „Мистерията на българските гласове“.

Източник: Monitor

 

автор: СЛАВА

Етикети:
Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

Няма коментари към тази новина !