НАЙ-НОВИ
Български модни дизайнери представиха нови колекции
12.11.2019 15:00 | Видян 1322 пъти
Над 40 български марки представиха собствени колекции облекла и аксесоари. Щандове имаха и български производители на текстил и материали за шивашката индустрия, както и редица професионални училища и водещи университети за мода. Сред изложителите бяха фирмите членове на Българска Модна Асоциация Тони К, Деон-БГ, Ив Стайл, модна къща Бандерол, Мир АД, Каре, Кая Дизайн, Stone Heart и др. На щанда на асоциацията бяха представени бельото Бижу, мъжки ризи от Bulammas, мъжки и дамски облекла от Wolf Pride, рокли с детски рисунки на Fashion.bg и др. "Доволна съм от участието на БМА в TexTailor Expo", сподели Силвия Кабаиванова, Председател на Българска Модна Асоциация.
"Нашата цел е да използваме всяка възможност за представяне на българската мода, за да може да се затвърди започналата тенденция българските производители да създават собствен продукт, който постепенно ще измести работата на ишлеме и ще доведе до запазване на работните места в модната индустрия". "Изключително се радвам, че все повече компании, независимо от това дали имат вече собствена марка, или са в процес на създаване, се свързаха с нас. Всички те се обединяват около идеята за излизането на европейските пазари и утвърждаването на българската мода", допълни Деан Манев - зам. председател на БМА. Изключително успешният дизайнер Иван Донев беше специален гост на изложението.
В продължение на два дни той показа на начинаещи дизайнери не само как да създават модели, а и как да изградят своя визия и да наложат себе си като бранд, оставяйки отпечатък в модата. "Догодина изложението за текстил и мода ще бъде още по-хубаво", заяви световноизвестният дизайнер Иван Донев. Авангардни тенденции в облеклата бяха показани на модните ревюта в рамките на изложението. Колекцията SWAP на Анна Манукян е всесезонна и унисекс.
Идеята е да отпаднат рамките за сезон и пол, за да може облеклата да се носят възможно най-дълго и от повече хора, като се споделят между брат и сестра, партньори и приятели. Дрехите лесно се трансформирани с помощта на копчета, ципове и въжета, за да бъдат адаптирани към повече типове фигури. Колекцията „Urban Beat“ на Ивияна Зашева е вдъхновена от музиката и нейното влияние върху начина на обличане.
В центъра е ново течение, което идва от Южна Корея, съчетава хип-хоп, рап, поп и става все по-популярно в света. Наред с експерименталните проекти на двете студентки от Нов български университет, възпитаници на Академията за музикално, танцово и изобразително изкуство-Пловдив показаха свои модели, вдъхновени от идеята за космическата ера и сътворени от неопрен, ПВЦ, отразяващи материи, металически блясък, ръчно изработени аксесоари. Дипломанти на Варненския свободен университет „Черноризец Храбър“ са направили колекции по темите „Живописни абстракции“, „New denim. Прераждане".
Посетителите се насладиха и на висша мода от България. С провокативна колекция от бутикови дамски рокли и мъжки костюми, наречена „Лунна светлина“ се представи модна къща „Бандерол“. В дамската серия са използвани дантели и орнаменти, френски тюл, естествени пера от марабу, перли и кристали, а мъжката излъчва сила и независимост. Беше представена и колекцията от артмода на Паулина Цветанова, наложила собствена марка облекла в Берлин. Акцентът е върху изключително емоционалните концепции и личността на клиентите.
свързани новини
Диана Димитрова и Ивайло Захариев в борба за БГ модна икона
коментари
- коментари
- напиши коментар
- изпрати на приятел
- гласувай
Няма коментари към тази новина !