Резервният кандидат няма стаж да...

Резервният кандидат за генерален директор на БНР е Андон...

100 000 лв. от бюджета през и.д. шефа...

Вероятно случайно, фирма от кръга на Иван и Андрей,...

С над 78 млн. лв. е нараснал пазарът на алкохолни напитки за 12 месеца

отпечатай новината

11.12.2019 12:29 | Видян 300 пъти

С над 78 млн. лв. е нараснал пазарът на алкохолни напитки за 12 месеца

Пазарът на алкохолни напитки е нараснал през последните 12 месеца със забележителните 10.8%, съобщава Капитал. По данни на "Нилсън България" за периода август 2018 – юли 2019 пазарът на високоалкохолни напитки и вина[1] в България[2] възлиза на стойност 804.9 млн. лв. Потреблението през този период възлиза на над 60 млн. литра, което е с 1% повече от потреблението за предходните 12 месеца.

Растат високоалкохолните напитки за сметка на вината

Трапезите вина попадат най-често в потребителската кошница и допринасят за половината от общите обеми, реализирани в категорията. Въпреки това потреблението им намалява трайно през последните 24 месеца в полза на по-силните алкохолни напитки.

Сред напитките с висок градус ръстът е движен от двата най-големи сегмента - водка (+9.1% ) и уиски (+7.6%). В същото време някои от по-малките сегменти като джин (+8.3%) и ликьор (+5.1%) също демонстрират добро развитие в последните 12 месеца. Макар да носи едва 0.1% от общите продажби на алкохол, текилата е най-бързо растящата категория за разглеждания период, като повишава важността си в потребителската кошница. Пенливите вина, които също са много малък сегмент от категорията (1.3% от общите продажби), се представят най-зле от всички алкохолни напитки. През този период обемът реализирани продажби намалява с 13%.

Средната цена за литър алкохол е 13.24 лв. За литър вносен алкохол тя е средно 31.49 лв., а за българските напитки – 9.83 лв. По отношение на типа алкохол най-скъпо се продават текилата (44.80 лв. за литър) и уискито (30.27 лв. за литър), като причина за това е по-голямата тежест на вносните марки в тези категории. Най-евтини са виното (5.61 лв.), водката (17.57 лв. за литър) и анасоновите напитки (18.25 лв. за литър).

Вносните и луксозни марки движат цената нагоре

През последните 12 месеца цените на всички одитирани от "Нилсън" категории алкохолни напитки са се повишили, като най-сериозен е този ръст при категориите бренди и коняк (+17.2%), пенливите вина (+12.8%), джина (+11.4%) и анасоновите напитки (+10.6%). Средното увеличение на цената на литър алкохол е 9.6% (+6.5% за високоалкохолните напитки и +10.7% за вината). Ръстът е продиктуван от редица фактори, сред които увеличената покупателна способност на българина, която е предпоставка за по-голямото търсене на вносни марки и луксозни продукти. Друг фактор за общия ръст на цените е по-голямата консумацията на алкохолни напитки в заведенията (+12%) за сметка на покупката за вкъщи (-0.6).

Цените на вносните напитки са нараснали по-бързо от тези на местните алкохоли за почти всички категории. Изключение правят виното, където се наблюдава обратната тенденция, и анасоновите напитки, при които цените на вносните и местните марки растат с еднакъв темп.

продължи >>

Етикети: , ,
Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

Няма коментари към тази новина !