Милиони зрители по света гледаха директно по телевизията и онлайн откриването на музикалния сезон на Миланската скала, в което участва и българката Соня Йончева. Именно снимка с нейното изпълнение на “La mamma morta” от операта “Андре Шение” на Умберто Джордано е водеща в статията на в.”Кориере дела сера” за гала спектакъла. Драмата се вдъхновява от живота на френския поет Андре Шение от епохата на френската революция.
Заедно с други 21 оперни певци, Йончева беше избрана от диригента Рикардо Шаи в „екипа от изпълнители, които представят най-доброто от съвременната певческа интерпретация, като се започне от Пласидо Доминго, който не е дори сянката на певеца, който беше, но чиято харизма остава непокътната, и който вълнува дори само с присъствието си” („Кориере дела сера”). За Пласидо Доминго това беше 51-ва година на сцената на Миланската скала.
Безпрецедентният по рода си спектакъл без зрители в залата, който съчета оперна музика, актьорско майсторство, балет, сценография, кино, висша мода Made in Italy, подари емоции на милиони по света.
Това беше спектакъл не с една опера, а с много опери и с една символична палитра, за да отвее сенките на COVID, които затъмняват небето, но не и звездите, както коментира „Кориере дела сера”.
Телевизионният спектакъл под режисурата на Давиде Ливърмор беше озаглавен „...a riveder le stelle” (“…и пак видяхме светлите звезди”). Това е последната строфа в „Ад” на Данте Алигиери, от чиято смърт се отбелязват 700 г. Вдъхновяващо беше и изпълнението на световноизвестния италиански балетист Роберто Боле, който направи “дует” с лазер в творбата „Waves”.