НАЙ-НОВИ
Историята на 24 май – празникът на...
24 май е един от най-светлите и обединяващи празници в...
Кой създаде бг шоколада и защо БПЦ го...
У нас някога шоколадът бил заклеймен от църквата, като...
Москвич кабрио: не е мираж
25.02.2021 10:13 | Видян 1650 пъти

Москвич пуска на пазара модела си 408 през 1964 година като наследник на серията 402. Моделът се произвежда на няколко различни локации – включително и в Ловеч, но малцина знаят за съществуването на рядка кабрио версия. Историята около стилния кабриолет е леко мъглява, но все пак има източници, които изглежда имат някаква информация. Твърди се, че Москвич създава колата с помощ от външен дизайнер по молба на белгийското дилърство на марката. В страната 408 се продава под името Scaldia и дори има дизелов двигател. Дилърът иска да разнообрази портфолиото, което включва седан, комби и товарно комби с 2 врати. За целта е създаден т.нар. Москвич 408 Tourist, който има две врати и преносим твърд покрив. Макар и по дизайн колата да прилича на другите версии на 408, купето е изработено почти изцяло на ново и то от алуминиеви панели. В предната част дизайнът включва 4 кръгли фара и решетка с много хром. Модификации има по почти всички панели на купето, за да отговорят те на нуждите на един открит автомобил. Интересна е конструкцията на покрива. Това не е класически кабриолет с мек гюрук, а таванът се слага ръчно като един цял общ панел. Формата му е доста интересна и от специалисти се описва като спийдбек. Интересна е ситуацията и под предния капак. Оригиналният карбураторен двигател отстъпва място на експериментален инжекцион като мощността достига почти 70 к.с. от 1.4-литров работен обем. Да не забравяме, че става дума за 1964 година. За жалост, проектът е прекратен много бързо. Въпреки задоволителните резултати по всички критерии, управлението на Москвич решава, че такъв автомобил няма да се продава добре в СССР. Що се отнася до пазарите извън страната, кабриолетът не успява да покрие изискванията за сигурност и по този начин стъпването му в Европа е невъзможно. В крайна сметка са произведени само две копия. Историята на едното от тях не е известна, но другият екземпляр се смята, че все още съществува в добро здраве. Колата се държи от немски собственик.


свързани новини
коментари
- коментари
- напиши коментар
- изпрати на приятел
- гласувай
Няма коментари към тази новина !