Лорън Санчес привлече вниманието с елегантна черна...
Джеф Безос и Лорън Санчес организират пищна сватбена...
Според втори запис, в който многократно е назован по...
Лена Бориславова, която въпреки многократното си...
Във връзка със неуредиците на летище “Васил Левски” -...
Криско не е чалга?! Я пак. На Сл.бряг: ВИДЕО НА ДЕНЯ...
Най-великите бизнес войни събрани в книга
18.01.2022 00:12 | Видян 465
пъти
Бизнесът наистина ли е битка? Победата на всяка цена ли е? Съперничеството в бизнеса цивилизовано ли е? Това са само част от най-важните въпроси, които поставя Дейвид Браун в книгата си „Изкуството на бизнес войните“ – тя е своеобразно разширение и допълнение на подкастите Business Warsи Business Wars Daily. Business Warsе толкова популярен, че всеки епизод днес се тегли месечно от над 4 млн. потребители. Споменатите въпроси са и в основата на 26-те истории за световни или по-малко известни компании по пътя им към успеха. Докато ги разказва обаче, авторът прави чести препратки към принципите и стратегиите от трактата, превърнал се в класика – „Изкуството на войната“ на Сун Дзъ. Оцеляването на фронта, в работното пространство или на пазара е не само философия, но и често се превръща в мотивация за нападение. Сун Дзъ обаче съветва, че „ще победи този, който знае кога да се сражава и кога – не“. В „Изкуството на бизнес войните“ чрез историите Браун ни представя съвременния вариант на алтернативи като предотвратяване на конфликта, съюзяване, сплашване, заблуждаване, защото войната все пак си остава разхищение на ценни ресурси. Не са пренебрегнати и теми като прилагане на мръсни трикове, заблуда, лъжи и саботаж, като напомня и да не се поддаваме на пороци като гняв и високомерие. Всяка глава в книгата е вдъхновена тематично от някоя от „Изкуството на войната“, но не е търсено пълно съответствие. Дейвид Браун е американски радиожурналист над 30 години, с интерес към търговията, водещ на бизнес програмата Market place, която се излъчва по общественото радио в САЩ, отличена с престижната наградата „Пибоди“.
автор: СЛАВА