НАЙ-НОВИ
Хипнотизатор е новият мъж до Дженифър...
След години в светлините на прожекторите заради връзките...
Как Одисеята вече се готви да е...
Новият филм на Кристофър Нолан – епичната адаптация на...
Как Одисеята вече се готви да е най-големият филм на 2026 г.
04.08.2025 04:17 | Видян 74 пъти

Новият филм на Кристофър Нолан – епичната адаптация на Одисеята по Омир – предизвика фурор, като пусна билети за прожекции година преди премиерата. Това е нова крачка за страдащите от загуби холивудски студиа – или просто умел рекламен трик?
Обикновено маркетинговите кампании за летните блокбъстъри започват около шест месеца преди премиерата. Но Одисеята на Нолан не следва тези правила. С участието на Мат Деймън, Зендея, Том Холанд, Лупита Нионго и много други звезди, филмът вече има тийзър трейлър в кината, макар че премиерата е насрочена чак за 17 юли 2026 г. На същата дата тази година бяха пуснати в продажба билети за първия уикенд в Imax 70mm – любимият формат на Нолан. Билетите се разграбиха за по-малко от 24 часа, а спекуланти вече ги препродават за над 200 долара.
Този невероятен интерес говори за огромната притегателна сила на Нолан – и за успеха му да превърне самото ходене на кино в събитие. Imax 70mm, класически формат от 50-те години, известен със своето изключително визуално качество, преживява възраждане благодарение на режисьори като Куентин Тарантино, Пол Томас Андерсън и Райън Куглър. По-рано тази година Куглър насърчи зрителите да гледат неговия филм Sinners именно в този формат, но без екстравагантна предварителна продажба на билети.
Журналистката Татяна Арингтън смята, че успехът на Sinners е повлиял на стратегията за Одисеята. „Всички искаха да го гледат в Imax, и Холивуд не може да игнорира това. А при филм като Одисеята, който е толкова очакван – логично е да се търси как да се извлече максимума.“
Одисеята съчетава глобално позната история с масивен актьорски състав, което я прави привлекателна за различни поколения. Младите харесват Зендея, по-възрастните – Мат Деймън. А Лупита Нионго е любимка на всички. Има по нещо за всеки. Освен това, много хора са запалени по гръцката митология.
Въпреки успеха, стратегията има своите недостатъци. Само 16 кина в САЩ имат необходимата техника за Imax 70mm. В някои градове няма дори обикновени кина – както се случи с Sinners в Кларксдейл, Мисисипи, където бе организирана специална прожекция след онлайн протест.
Imax прожекциите са значително по-скъпи, а масовата препродажба на билети само засилва усещането за елитарност. Ако Imax не използва данните, за да разшири мрежата си, може да се оформи вторичен пазар и цените да излетят, предупреждават експерти.
Филмовата индустрия е под натиск: киносалоните все още не са се възстановили от пандемията, а стрийминг платформите предлагат премиери само седмици след кината. Публиката вече има къс интервал на внимание – студиата трябва да измислят креативни маркетингови решения, които карат зрителите да действат сега, а не по-късно.
Едно е ясно – „Одисеята“ на Кристофър Нолан не е просто филм. Тя е събитие. И може би началото на нова ера в кино маркетинга.


коментари
- коментари
- напиши коментар
- изпрати на приятел
- гласувай
Няма коментари към тази новина !