Силата на доброволчеството: Споделен...

Спецпроектът за насърчаване на доброволчеството сред...

Осъдиха Жерар Депардийо, че опипвал...

Във вторник съдът в Париж призна актьора Жерар Депардийо...

Стъкмени рейтинги не променят пазара на вестници

отпечатай новината

29.06.2011 15:20 | Видян 3401 пъти | Гласували 1

Стъкмени рейтинги не променят пазара на вестници

Едно е да искаш, друго е да можеш, а трето и четвърто – да го направиш! Този лаф е на великия Хайтов и неслучайно е станал култова фраза. Същата максима важи и за зачестилите напоследък стъкмени рейтинги на вестниците. Вчера в часовите вестници излезе статистика, направена от неизвестната досега Би медиа консултант, която силно се разминава с действителността.
Проблемът не е само браншови, защото по подобен начин се пресмятат и политическите проценти преди избори. И после всички са изненадани от истинския вот на хората!!!
Първото, което прави впечатление е, че за разлика от признатите за официални статистици ТНС/ТВ план и ГАРБ, при публикацията на Би Медия липсват данни за редовна и за цялостна аудитория.

Първата бележи процента от хора, които са си купували вестника поне 3 пъти за седмица, а втората – познаваемостта на марката. В тази графа важна е продължителността на живота на заглавието, което при Труд е повече от 70 години, при 24 часа – 20, а при нас – няма и 3 години.
Статистиката е неточна и по друга причина. Някои от всекидневниците излизат 7 дни в седмицата и са привилигировани в сравнение с излизащите 6 дни, както и с 19’, който има само 5 броя, също като Пари и Дневник.

Също така, единственият безплатен всекидневник стига до 4 големи града и няма как да бъде познат като марка на жителите на другите населени места.
За да избегнат неточности, социолозите би трябвало да отчитат данни вестник по вестник и после да ги обединяват.

Преди месеци часовиците бяха много недоволни от публикувано в Стандарт изследване по поръчка на вестника на друга недотам популярна агенция, според което вестникът бие 24 и Труд, където ги хване.
Сега обаче новоизпечените издатели прибягват до същото оръжие. Странно е как при 2,3 измерена от Тв План редовна аудитория на 19 минути и познаваемост 3,0 %, при 2,2% постоянна и 3,2% редовна аудитория от другите официални изследователи - ГАРБ, в категорията Месечна аудитория на националните всекидневници на Би медия – това ще да е нещо като “цялостната аудитория” от официалните изследвания, резултатът за по-високия ни процент е 0,9%.

 

продължи >>

Етикети: , , , ,
Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

Няма коментари към тази новина !