Кирил Десподов струва 8 млн. евро

Силното представяне на Кирил Десподов в последния повече...

Светът е изправен пред нова заплаха -...

Водещи световни учени, сред които и нобелови лауреати,...

Самолетните билети хвърчат нагоре, нищо че керосинът се срина

отпечатай новината

05.06.2013 15:00 | Видян 1553 пъти

Самолетните билети хвърчат нагоре, нищо че керосинът се срина

Цените на самолетните билети у нас в момента са повече от двойни над тези отпреди 2 или 3 години, независимо, че котировките на горивото за аероплани – керосин, се сриват на международните пазари. Лесно е да кажем за пореден път с въздишка, че се намираме в страната на чудесата. По-важното е да се вземат мерки срещу налагането на поредния неестествен монопол в полза на голяма чужда компания и нейните български приятели.

Защо в последните месеци не бавно и не полека цените на самолетните билети у нас скачат  като диви? Ами, защото от пазара бяха изгонени няколко важни компании, които поддържаха конкуренцията. Едната от тях е швейцарската Суис, другата са чешките авиолинии. На полската ЛОТ функциите непрекъснато се намаляват. Ал Италия по неизвестни причини беше принудена да се отжаке от суперпечелившата си дестаниця Милано, където имаше по 2 пълни до горе полета на ден и остана само с една разходка до Рим.

В авиосредите се говори, че Ер Франс едва удържат фронта. Само Бритиш еъруейс не се предава. Като прибавим фалита на Малев, добре дошъл за играчите, ситуацията звучи чудесно за желаещите да установят нов монопол, но ужасяващо за бедните българи, които се налага да плащат удивително високи цени за превоз на децата си до чужбина и на самите себе си, когато трябва да ги посещават, както и за „своеволието” да искат да пообикалят света.

Така създалата се ситуация направи неестествен супер лидер Луфтханза с нейната дъщерна компания Австрийски авиолинии, която от някоя и друга година има доста солидни позиции на софийското летище. Свързаната с нея компания Луфтханза Техник откри работилница за ремонт и не само това – получи безконкурсно бая щедро парче златна земя на аерогарата. А казваме работилница, защото сме посещавали оригинала в Хамбург – нещо с големината на средноголям град.

Интересно е да се каже също, че основна част от софийския трафик по обрисувания не особено елегантен начин, беше насочена към разширяващите се немски летища Мюнхен и Франкфурт. Сигурно е случайно, че стопанинът на второто – Фрапорт, управлява и нашите аерогари Варна и Бургас.

Човек би приел всичко, ала в същото време, когато цените на Луфтнахза скачат като луди обслужването и изхранването на борда се влошават стремглаво. Положението е наистина отвратително, съдим по личния си опит на пасажери.

В добавка трябва да се каже, че напоследък се забелязва и масово закъснение на полетите, обикновено с обяснението за лоши атмосферни условия, дори над Европа да няма и облаче.
Нека не забравяме също, че в Луфтханза стачките зачестиха и именно пилоти на тази авиокомпания бяха изловени да „карат” пияни. Това вече е не скандално, не осъдително, ами нечувано.
И ние да бъдем принудени да летим само с тази авиокомпания или с нейните приятели, ако искаме да напуснем нашата страната. Това е незаслужена присъда!

Напомняме, че България допусна подобно развитие на нещата и на пазара за хранителни стоки. Стотици хиляди дребни земеделски производители и собственици на цехчета и фабрики за хранителни продукти, не по-малък брой притежатели и наемодатели на магазинчета бяха разорени от нашествието на немско-австрийски октопод на веригите Била, Кауфланд, Метро и сателитите им. В резултат продукти от първа необходимост като млякото в България са по-скъпи, отколкото в Австрия и Германия, а качеството на стоките е под всякаква критика.

автор: СЛАВА

Етикети: , , , , ,
Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

Няма коментари към тази новина !