Мога да кажа Не! на 12 езика. За...

Мога да кажа "Не!" на 12 езика. За жените това е...

Соня Йончева ще пее във Виенската...

"Нямам търпение да се обединим отново с Малкълм Мартино,...

Рапът издуха чалгата

отпечатай новината

09.11.2013 09:00 | Видян 2557 пъти

Рапът издуха чалгата

Чалгата в познатия й лепкав пайнерски вариант вече е в историята. На младите тотално им писна да гледат засукани силиконени мадами, които се возят в баровски коли, препечени от солариум, с визия на проститутки, които в същото време пеят за любов. Не че новата мода в музиката е особено интелигентна - детронаторите на чалгата са: 100 Кила, Криско и Лора Караджова. Въпреки че качествата им също пораждат съмнения, все пак са малко по-добре от идолите на 00'-те, когато пайнер стилът здраво се бе вкопчил във вкуса на младите.

Най-слушаните песни в Youtube са сравнително вярна илюстрация за предпочитанията на тийнейджърите, тъй като именно те ползват най-често сайта за споделяне на видеоклипове. Съдейки от класацията на 10-те най-слушани български песни в мрежата, няма как да не се открие сходство, модел и нова формула за хит. Която е тежкарски текст с тежнения към тъпизми, редуване между рап и мелодичен вокал, както и изчистен саунд с добре запомнящи се мотиви. Еротиката разбира се присъства и правилото "сексът продава" е спазено на макс. Разликата обаче е, че нещата все са малко по-фини - силиконите са аут, както и "класа"-та на мутреса, която фолк посланичките излъчваха с години. 

Тотален първенец в Youtube е видеото със 7 милиона гледания на 100 Кила - "Аз съм 6". След дълги години, прекарани в ъндърграунд ситуация, в която имаш определен брой заклети фенове, но пък липсва комерсиален възход, 100 кила направи пробив именно по втория параграф. Варненецът с дрезгав глас и проблемно "р" е откритие на Мишо Шамара и за година-две изведнъж стана любимец на тийнейджърите с добра стратегия - намали агресията, от хейтър стана ироник влезе в точните дуети в точното място и бързо бе коронясан за идол на младите. Явор не крие, че е работил като продавач на сладолед, царевица и гевреци на плажа. Сега обаче е един от най-добре платените хедлайнери по клубовете и винаги пълни баровете. 

Криско, който редовно отнася по някое словесно кроше от Фънки в "Музикална академия", пък изобщо няма основания за притеснение, че не е корифей на пеенето. Парчетата му са с по няколко милиона гледания в Youtube и отдавна са легнали на сърцето на младите. Стратегията му е купонджийско рапиране, с лежерен веселяшки текст, идеален за тийнпарти. Неговата "Министърът на веселието" с Лора Караджова оглася дискотеките и се радва на над 4 милиона гледания в "тубата". А самата Лора, която също отнесе бая критики в "Музикална академия", е отговорникът по еротиката в новите рап-денс хитове, които се харесват на младите. Ексгаджето на Део се отрака доста с годините и вече е истинска професионалистка, щом стане дума за доставяне на неизбежното сексизлъчване в клиповете. 

Графа пък е предрешен в топ 3 с "Дим да ме няма", която стана мотив номер 1 на миналото лято. С помощта на рапъра Бобо и Печенката Влади Ампов заговори езика на младите и едноименната фраза от парчето бързо-бързо се внедри във всяка тийнейджърска глава. Единствено Анелия и Преслава успяват донякъде да запазят попфолк влиянието сред подрастващите с два хита - "Искам те, полудявам" и "Повече от всичко".

Последните в топ 10 са "Ъпсурт" и едновремешният им хит "Звездата" с малко над два милиона гледания. Група, чието качество на рапа многократно минава Криско и 100 кила. Хазарта и компания бяха от малкото изпълнители, които успяваха да вкарат младите в правата вяра през 90-те и 00-те. Вече са на системата "По песен на година - стига им", както сам заявява Ицо в "Мрън-мрън". Но пък приносът им за сегашната ситуация, в която рапът надделява над чалгата, е огромен - в крайна сметка Криско, Бобо и останалите тийнидоли имитират, макар и зле, именно "Ъпсурт". 

Разбира се, очакван въпрос е къде са всички останали - "Сигнал", "Щурците", ФСБ също естрадните корифеи Лили Иванова, Васко Кеца и пр. или пък дори вездесъщият Слави Трифонов. В Youtube гореизброените се движат между 100 000 и 800 000 на хит. Не заради друго, ами заради това че феновете им далеч не са толкова активни в сайта, колкото тийнейджърите, които слушат там своите любимци. 
Сходството с Джъстин Бийбър е същото - стотици милиони гледания на канадското момченце в сравнение са макс 30-40 милиона цъквания за вечни парчета на "Битълс", "Флойд", "Нирвана", "Цепелин". Така че наблюденията на Youtube търсачката са представителни само и единствено за вкусовете на младите. Които, както отбелязахме, са минали от много лошо към не чак толкова лошо, което пък комай е хубаво.

Източник: blife.bg

Снимка: Булфото

автор: СЛАВА

Етикети: , , ,
Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

Няма коментари към тази новина !