Светът е изправен пред нова заплаха -...

Водещи световни учени, сред които и нобелови лауреати,...

На 31 декември по БНТ гледайте...

По традиция в новогодишната нощ Българската национална...

Уж плащаме милиони за реклама на България, а промотираме US фирма

отпечатай новината

12.10.2015 17:39 | Видян 2103 пъти

Уж плащаме милиони за реклама на България, а промотираме US фирма

Салма Хайек е съпруга на собственика на куп марки, начело с Гучи и Макуйн. По тази причина тя никога не рекламира нищо, освен тях, откакто е омъжена. Няма никаква представа, че ще рекламира България по CNN, CNBC, Bloomberg и прочее медии, чиято публика няма нищо общо с евтиния ол-инклузив, който предлагаме. Държавата е на път да се забърка в международен скандал заради новия си рекламен клип, който уж ни е излязъл безплатно, а всъщност ще го въртим срещу милиони в световните медии.
Засега, ако се вярва на Министерството на туризма, не се знае колко точно милиона ще инвестираме в ротация на „КЛИПЧЕТО” , както го наричат във ведомството. Там нямат договор нито със Салма, нито със Силвестър Сталоун, нито с Джейсън Стейтъм. От офиса на Николина Ангелкова твърдят простичко: „Министерството на туризма подписа споразумение с Nu Boyana. Оттам ни предоставиха всички права за излъчването на рекламния клип”. За клипа може, но за въвличането на световни суперзвезди трябват лични договори с тях. От министерството твърдят, че по идеята за клипа се работи 10 месеца. Само че Салма Хайек снима у нас през юни 2014 г., когато нямахме Министерство на туризма и правителството беше на Орешарски. Тя е гледала в бъдещето, за да знае, че ще участва в клип, замислен половин година след отпътуването й?! Още по-голям екстрасенс ще се окаже Силвестър Сталоун, снимал у нас през август 2013 г. Той пък година и половина по-рано е знаел за идея, която не е съществувала. Може, но едва ли....
На въпроса кой точно таргет на нискобюджетния туризъм, развиван у нас е засегнат и защо вместо послания на България, вътре се говори за „естествен декор и за исторически, и за романтични филми”, за българските филмови екипи и т.н., отговорът на Министерството гласи: „Целта на клипчето е кино туризъм”. Кой точно филм, заснет у нас съобщава за мястото на действието, както го прави Уди Алън във „Вики, Кристина, Барселона” или „Полунощ в Париж”, наистина насърчаващи кинотуризма? В Херкулес ли?
Важно е да се каже и с кого държавата на ниво министерство се обвързва за рекламата си. В интернет сайта entertainment-today на най-престижното холивудско списание за кино Entertainment Weekly пишат за поредица от дела, водени срещу Ню Имидж – майката на Ню Бояна. В момента Върховният съд в Лос Анджелис гледа делото на продуцентите на Черната далия със Скарлет Йохансон, сниман у нас, за неизплатени им от Ню Имидж над милион долара от приходите на филма.

Робърт Де Ниро и Едуард Нортън търсят на Ню $5,775 млн.

от „повелителя на б-филмите (второразредните) и продуцент на Непобедимите” Ави Лърнър, както го определя Entertainment Weekly – един от собствениците на Ню Имидж. Никълъс Кейдж също чака, както и Джон Лангли – той пък 2,3 милиона в зелено.
За финансови неблагополучия на групата Ню се заговори още на филмфеста в Кан, защото ги нямаше нейните билбордове по Кроазет, а малко щандче метър на метър на кинопазара, далеч от традиционните за компанията салони на лъскавия Мариот на крайбрежната улица, беше приютило фирмата. Говореше се за недобри отношения между съдружниците.
Именно по тази причина и у нас в социалните мрежи плъзнаха съмнения, че всъщност т.нар. кампания за кинотуризъм в България всъщност е плащана от бг данъкоплатеца кампания за продажбата на родния киноцентър, собственост на янките.
Напомняме колко скандална беше неговата приватизация. Ню тогава плати реални 5 милиона евро за 302 дка според едни, а 335 дка според други документи, за най-скъпата земя у нас – в полите на Витоша между Бояна и Драгалевци. След това заведе дело срещу държавата, понеже 2,5 дка се оказаха за реституция. В иска „щетата” беше оценена на 775 000 евро. Значи, ако 2 дка струват по оценка на Ню толкова, над 300 дка се оценяват от самите тях на над 100 млн. евро. Сиреч,

с 95 милиона евро е преметната българската държава

в лицето на продавача – царското правителство, чийто министър Меглена Кунева е вицепремиер в сегашното. При това тези пари са само от  земята. А Киноцентърът има още сгради, лаборатории, техника, студия, павилиони. Само стари костюми и друг реквизит оттам бяха оценени на 352 000 евро пак в иск на Ню към България и няколко нейни музея, на които са били дарени от последното държавно ръководство на Киноцентъра. Случайно ли е, че по онова време членът на борда на Ню Бояна Димитър Дерелиев е заместник-министър на Вежди Рашидов в първия кабинет на ГЕРБ? Така той е и от едната, и от другата страна на делото и никак не е чудно, че то завършва с успех на Ню.

автор: СЛАВА

Етикети: , , , , ,
Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

Няма коментари към тази новина !