Братът на Ружа Игнатова влиза в Биг...

Братът на Ружа Игнатова – Константин, е един от...

Смях: Слаби ученици на дъската пред...

Ситуацията: Слаби ученици на дъската пред учител.

Още 10 г. ръст за ол-инклузив, и големите вериги го откриха

отпечатай новината

21.10.2015 14:23 | Видян 1538 пъти

Още 10 г. ръст за ол-инклузив, и големите вериги го откриха

Въпреки заклинанията в България, световните прогнози са за още поне 10 г. ръст на ол-инклузив, предрича Травъл Уийкли. Тепърва услугата навлиза в Карибския басейн и Мексико и тепърва голеумите вериги като Хаят я откриват и ще я доразвиват.

След първия си връх от 2008 г. в световен мащаб, сега специалистите предричат 2,5% годишен ръст на ол-инклузив до 2025 г. Според някои експерти като Робърт Коул от Lodging and Leisure Travel, скокът може да стигне 5-7 на сто: „Докато преди 8 години можехме да видим семейства от ниската средна класа като потребители на услугата, сега и богати хора предпочитат такива ваканции, което се дължи и на по-качествения микс, който вече се предлага”.

Услугата стартира на Карибите през 70-те с цел да популяризира сред по-широк кръг потребители райските кътчета, дотогава обетована земя на богаташите. Пионери обаче са  Club Med, които още от 50-те години правят нещо като ол-инклузив в туристическите си комуни. Концепцията за единна цена на всички услуги в рамките на един комплекс е именно на французите. Днес те имат 65 курорта по света, които при това не са само морски, а вече и ски ол-инклузив. В момента обаче за най-добри в услугата се смятат не техните, а ризортите в Куба, Доминика и Ямайка на други вериги.

„Ол-инклузив вече не е само ниша, а си е истинска категория с най-голям ръст на Карибите и в Азия, където стартираме четвърти курорт в края на декември”, разказва Савие Муфражи от Клуб Мед.
Базираната в Испания и известна в България с обектите си Riu Hotels & Resorts, освен в Европа вече пренесе своя стандарт и на Аруба, Бахамите, Коста Рика, Доминика, Ямайка, Мексико, отвори и първия си ол-инклузив на Сен Мартен.  Генералният мениджър Пако Бенито казва: „Клиентите ни имат доверие и подкрепят новите курорти на Riu”.

Сред най-изненадващите нови за този пазар марки е супербрандът Хаят, който лансира своята Хаят Зилара и Хаят Зива. Хайверигата Уиндъм също навлиза на пазара на ол-инклузив с амбициозни обекти в Пуерто Рико. Хаят инвестира и в 20% от марката Playa Hotels & Resorts с 14 ризорта, които вече ще носят големия бранд в Мексико и Ямайка.

Малцина дори в бранша знаят, че световен ол-инклузив лидер е Sandals Resorts International, собственик на брандовете Sandals, Beaches и Grand Pineapple Resorts, която развива услугата още от 1981 г.  Шефът й Адам Стюард твърди: „Навремето ол-инклузив означаваше дълга бюфетна маса и 2-звезден стандарт, колкото и да са звездите на хотела, но сега с много креативност и навлизането на мощна конкуренция качеството е много по-високо”.

Според доклада на експертите от Ernst & Young за глобалната индустрия на гостоприемството неговите наблюдения са точни и нивото на ол-инклузив забележимо се вдига, благодарение на повишеното внимание към дизайна на хотелите, качването на ниво на сървиса, повечето забавления в пакетите, многото спортни занимания и рекреация, включени в общата цена. Вече се предлагат всякакви ол-инклузив равнища – до личен иконом или фитнес инструктор и културна програма, винени селекции и даже марков бански костюм за подарък.  

Марк Лънт от екипа разказва: „Просто, за разлика от другите, ол-инклузив хвана и схвана какво търсят клиентите – повече качество и съдържание за възможно по-малко пари и им го даде. А най-важното, което направи е, че вдигна качеството на храната и настани хората в хубави ресторанти, вместо в столови, както правеше преди години”.

На места като Хаваите, където все още ол-инклузивът е рядкост и почти го няма, не е учудващо, че резултатите им никак не са добри, анализират експертите.

автор: СЛАВА

Етикети: , , , , ,
Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

Няма коментари към тази новина !