Шведският модел за общество без...

Скандинавската страна успешно прилага научно...

Моби Дик на Народния театър ще...

Народният театър участва със свой спектакъл на един от...

Още 10 г. ръст за ол-инклузив, и големите вериги го откриха

отпечатай новината

21.10.2015 14:23 | Видян 1594 пъти

Още 10 г. ръст за ол-инклузив, и големите вериги го откриха

Въпреки заклинанията в България, световните прогнози са за още поне 10 г. ръст на ол-инклузив, предрича Травъл Уийкли. Тепърва услугата навлиза в Карибския басейн и Мексико и тепърва голеумите вериги като Хаят я откриват и ще я доразвиват.

След първия си връх от 2008 г. в световен мащаб, сега специалистите предричат 2,5% годишен ръст на ол-инклузив до 2025 г. Според някои експерти като Робърт Коул от Lodging and Leisure Travel, скокът може да стигне 5-7 на сто: „Докато преди 8 години можехме да видим семейства от ниската средна класа като потребители на услугата, сега и богати хора предпочитат такива ваканции, което се дължи и на по-качествения микс, който вече се предлага”.

Услугата стартира на Карибите през 70-те с цел да популяризира сред по-широк кръг потребители райските кътчета, дотогава обетована земя на богаташите. Пионери обаче са  Club Med, които още от 50-те години правят нещо като ол-инклузив в туристическите си комуни. Концепцията за единна цена на всички услуги в рамките на един комплекс е именно на французите. Днес те имат 65 курорта по света, които при това не са само морски, а вече и ски ол-инклузив. В момента обаче за най-добри в услугата се смятат не техните, а ризортите в Куба, Доминика и Ямайка на други вериги.

„Ол-инклузив вече не е само ниша, а си е истинска категория с най-голям ръст на Карибите и в Азия, където стартираме четвърти курорт в края на декември”, разказва Савие Муфражи от Клуб Мед.
Базираната в Испания и известна в България с обектите си Riu Hotels & Resorts, освен в Европа вече пренесе своя стандарт и на Аруба, Бахамите, Коста Рика, Доминика, Ямайка, Мексико, отвори и първия си ол-инклузив на Сен Мартен.  Генералният мениджър Пако Бенито казва: „Клиентите ни имат доверие и подкрепят новите курорти на Riu”.

Сред най-изненадващите нови за този пазар марки е супербрандът Хаят, който лансира своята Хаят Зилара и Хаят Зива. Хайверигата Уиндъм също навлиза на пазара на ол-инклузив с амбициозни обекти в Пуерто Рико. Хаят инвестира и в 20% от марката Playa Hotels & Resorts с 14 ризорта, които вече ще носят големия бранд в Мексико и Ямайка.

Малцина дори в бранша знаят, че световен ол-инклузив лидер е Sandals Resorts International, собственик на брандовете Sandals, Beaches и Grand Pineapple Resorts, която развива услугата още от 1981 г.  Шефът й Адам Стюард твърди: „Навремето ол-инклузив означаваше дълга бюфетна маса и 2-звезден стандарт, колкото и да са звездите на хотела, но сега с много креативност и навлизането на мощна конкуренция качеството е много по-високо”.

Според доклада на експертите от Ernst & Young за глобалната индустрия на гостоприемството неговите наблюдения са точни и нивото на ол-инклузив забележимо се вдига, благодарение на повишеното внимание към дизайна на хотелите, качването на ниво на сървиса, повечето забавления в пакетите, многото спортни занимания и рекреация, включени в общата цена. Вече се предлагат всякакви ол-инклузив равнища – до личен иконом или фитнес инструктор и културна програма, винени селекции и даже марков бански костюм за подарък.  

Марк Лънт от екипа разказва: „Просто, за разлика от другите, ол-инклузив хвана и схвана какво търсят клиентите – повече качество и съдържание за възможно по-малко пари и им го даде. А най-важното, което направи е, че вдигна качеството на храната и настани хората в хубави ресторанти, вместо в столови, както правеше преди години”.

На места като Хаваите, където все още ол-инклузивът е рядкост и почти го няма, не е учудващо, че резултатите им никак не са добри, анализират експертите.

автор: СЛАВА

Етикети: , , , , ,
Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

Няма коментари към тази новина !