Сиднейска Коледа: Фото на деня

Операта в Сидни, Австралия, е емблематичен архитектурен...

Подаръци за всички от сърце, Диор,...

Подаръци за всички от сърце, Диор, Париж: Фото на деня

Оскарите се реваншираха за „белите“ си номинации

отпечатай новината

11.02.2020 12:39 | Видян 1480 пъти

Оскарите се реваншираха за „белите“ си номинации

Носителят на „Златна палма“ за 2019 г. - „Паразит“ пренаписа историята на наградите „Оскар“. Филмът, режисиран от южнокорееца Бонг Джуун-хо, се превърна в големия победител на отличията на Американската киноакадемия. Въпреки песимистичните прогнози, именно „Паразит“ бе отличен като най-добър филм. Така, заглавието влиза завинаги в историята като първата продукция на език, различен от английския, грабвал топ приза на оскарите.

Триумфът на „Паразит“ бе изненадата на събитието. За основен фаворит в основните категории се смяташе всъщност „1917“ на Сам Мендес. Военната драма за Първата световна война обаче си тръгна с три приза – за кинематография, визуални ефекти и звуково смесване. Встрани от актьорските призове, в големите категории спечели именно „Паразит“.

Бонг Джуун-хо си тръгна и с призовете за режисьор и оригинален сценарий. Продукцията му, очаквано, грабна наградата и в международната категория. „Мислех, че след приемането на предишната награда съм приключил да вечерта и бях готов да релаксирам вече“, сподели Джуун-хо при взимането на статуетката си за режисьор. Дори и според неговите очаквания, „Паразит“ му е щял да завърши вечерта с едва две награди – за сценарий и международен филм. И въпреки че не пропусна на два пъти да се пошегува с факта, че церемонията си заслужава да пие до сутринта, режисьорът не пропусна да изяви и силна позиция относно световното кино. Той приветства решението на Академията да промени наименованието на последната категория (до миналата година беше за чуждоезичен филм), като поясни, че предишното название е подценявало труда на кинодейците по света. "За мен е чест да съм първи лауреат на тази награда" коментира още Джуун-хо.

Именно неговите отличия за режисьор и най-добър филм послужиха като единствени изненади сред наградите.

Първите около три часа от церемонията преминаха по конец така, както бяха предвидили и предишните кинопризове като Златните глобуси и БАФТА. Гъдел, доколкото може да се нарече така, предизвика единствено разминаването в призовете за звуков монтаж („Пълно ускорение“) и звуково смесване („1917“), които традиционно съвпадат и заради които Академията обмисляше да слее категориите.

Появата на Еминем, всъщност, може да се опише като единственият любопитен момент преди раздаването на последните 4 приза. Рапърът се появи на сцената на „Долби тиатър“ в сегмент, отбелязващ важността на музиката за седмото изкуство. Пред обърканата публика, чиито настроения варираха между радост и сконфузност, той изпълни Lose Yourself – парчето, с което спечели „Оскар“ през 2003 г. Тогава Еминем не се появи на оскарите, като според информация на сп. People от тогава, рапърът бил зает да си подремва.

Мнозина приеха присъствието му на оскарите за обидно. Певецът, сам по себе си, не заслужи такава реакция. Недоволството е адресирано по-скоро към Академията за решението й да покани на церемонията бял рапър във вечер, в която институцията и без това е критикувана за липсата й на приемственост към цветнокожите и жените.

Въпреки подновените хаштагове за белите оскари, оскарите все пак успяха да се реваншират за сравнително еднообразната си селекция от режисьори и актьори, номинирани в основните категории. Първият категоричен позитив е триумфът на азиатеца Бонг Джуун-хо и на южнокорейското кино. Сред късометражните анимации пък бе отличено заглавието Hair Love, което проследява афроамериканец, на когото за първи път се налага да прави прическа на своята дъшеря. Не на последно място, церемонията бе открита и с музикалното изпълнение на Жанел Моне. Тя напълни сцената с танцьори, облечени в костюми от най-добрите филми през годината, сред които „Малки жени“, „Жокера“, „Джоджо Заека“, но и сред тези, които не бяха номинирани като „Долемайт е моето име“.

На сценарно ниво от Академията се бяха постарали да поправят

    бъркотията от обявяването на основните претенденти.

Това бе и причината за репликата на Бри Ларсън, Гал Гадот и Сигорни Уийвър, че „всички жени са супергерои“. Трите приветстваха Хилдур Гуднадотир, която прие наградата си за най-добър саундтрак за „Жокера“. Това е първият път, в който жена печели в категорията, откакто тя съществува, преди нея две жени са грабвали отличията за мюзикъл или комедиен саундтрак. Академията награди и Джина Дейвис с почетен приз за борбата й за полово равноправие.

Мнозина обаче това не е достатъчен ход от страна на оскарите. Натали Портман, например, посети церемонията с изискано наметало на Диор, върху което бяха избродирани на всички жени режисьори, които са били пренебрегнати от Академията. Сред тях – Лулу Ванг, Грета Гъруиг, Лорийн Скафария, Мариел Хелър и Мари Диоп.

Въпреки че беше събрал най-много номинации, „Жокера“ се оттегля от наградния сезон с едва два „Оскар“-а. Освен този за саундтрак, без елемент на изненада, Хоакин Финикс също триумфира сред актьорите. На по-сериозна нотка от типичната си за този награден сезон заложи пък Брад Пит. Отново вън от всякакво предварително колебание, холивудският ас спечели сред актьорите в поддържаща роля за „Имало едно време в Холивуд“. След като стартира речта си с политическо изказване, Пит благодари на Куентин Тарантино и Леонардо ди Каприо. След което посвети първия си актьорски „Оскар“ на своите деца, които „внасят цвят на всичко, което правя“. Пред медии по-късно звездата опроверга слуховете, че наема специалисти, които пишат речите му за наградните церемонии. „Имам приятели, които ми помагат с по-хумористичната част. Всичко обаче идва от сърцето ми“, коментира той. Пит обясни, че винаги е изпитвал затруднение, когато трябва да говори пред голяма аудитория, затова и наблегнал върху това да усъвършенства умението. Още преди церемонията обаче изяви желание да се скрие за малко от медийното пространство и да стартира работа по следващите си проекти.

Рене Зелуегър грабна топприза сред актрисите.

И нейният триумф за „Джуди“ се очакваше, като по традиция звездата благодари на Джуди Гарланд за отличието си. Лора Дърн също спечели „Оскар“ за поддържащата си роля в „Брачна история“. „Някои казват, че никога не срещат своите герои. Ако имаш достатъчно късмет обаче, те ще бъдат твои родители“, каза звездата от "Големите малки лъжи" по адрес на знаменитите си родители Брус Дърн и Дайън Лад, което предизвика сълзи в очите на майка й, присъстваща също в залата Това е първи "Оскар" и за Дърн, като тя е била номинирана още през 1992 и 2015 г. Актрисата прие статуетката като подарък за 54-ия си рожден ден, който е на 10-и февруари.

Стриймингът продължава да не буди симпатии у Американската филмова академия. Това доказва и фактът, че стрийминг гигантът Netflix грабна само две статуетки, въпреки че бе продуцентската компания с най-много номинации. С празни ръце си тръгна и Мартин Скорсезе за неговия „Ирландецът“.

За втора поредна година оскарите се проведоха без водещ. Миналогодишното издание все пак беше по-успешно, като стартът на церемонията на плещите си тогава понесоха комедийните звезди Мая Рудолф, Тина Фей и Ейми Полър. На 92-ата церемония на наградите в неделя вечер честта се падна на Стив Мартин и Крис Рок, като и двамата преди са водили събитието. Двамата обаче не успяха да блеснат достатъчно, като по-голямата част от репликите им звучаха като заучени фрази.

Източник: Monitor
Снимка: AP



автор: СЛАВА

Етикети:
Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

Няма коментари към тази новина !