Леонардо Ди Каприо прегря от жегата...

Леонардо Ди Каприо, на 50 години, беше звездната...

Бекъмовите синове се сдраха съвсем

Ромео Бекъм (22 г.) реагира остро, след като брат му...

Ще преживее ли круизната индустрия коронавируса

отпечатай новината

19.03.2020 16:15 | Видян 9770 пъти | Гласували 3

Ще преживее ли круизната индустрия коронавируса

Круизната индустрия е най-тежко ударена от коронавируса. Стигаше само корабът, който имаше нещастието да попадне на пристанището на тотално некомпетентните власти в японския град Йокохама, които не се вслушаха във волята на тренирания за подобни ситуации екипаж и изолираха двама заразени не на брега, а на плавателния съд. Това доведе до близо 700 заразени и 7 починали. Защо? Ами много просто – вирусите се предават доста бързо на борда, понеже там работи общ климатик и това допринася за разпространението на заразите от подобен тип.

Ситуацията от Принцесата обаче се пренесе на Стария континент, където мнозина се прибраха полуизлекувани във Великобритания, Германия, Италия и Франция и заразиха още хиляди хора там. Защо? Ами, защото извън коледните, великденските и сезонните ваканции, на борда на круизните кораби пътниците са предимно от третата възраст. А тя, за съжаление, е най-уязвима към коронавуриса.

Видя се и тоталната липса на солидарност от страните, които круизните компании иначе буквално позлатяват – особено островните в Индийския и Тихия океан.

В началото те отказваха да допускат италиански кораби, независимо какви провизии от гориво, храна и вода притежават и дали хилядите им пътници и екипаж – многонационални при това, ще оцелеят изобщо. После спряха да акостират и останалите.

Стигна се дотам, след липсата на популярност на промоциите, макар и достигащи първо 30 на сто, а после и 50%, лично главните директори на круизните гиганти да пишат мейлове на всеки, който някога е използвал услугите им, за да успокояват и да се уверят, че в бъдеще, когато перфектната буря премине, ще могат да разчитат дори и на най-последния клиент.

Круизният бизнес, който бележи двуцифрени ръстове в света и пъти по-големи от средните за планетата у нас през последните години, е с огромен мащаб. Можете да съдите дори само по факта, че един подобен кораб струва от 250 000 000 евро нагоре, като най-големите с по над 6000 места за туристи, които са цели плаващи градове, отиват към милиардни стойности като първоначална инвестиция. А компаниите има цели флотове и десетки плавателни съдове от този мащаб.

Отсега е трудно да се прогнозира колко време ще трябва да се възстанови круизната индустрия, тъй като най-търсената зона от целия свят е Средиземноморието, а основните му дестинации Италия, Испания и Франция се оказаха най-тежко заразени.

Американските компании като Роял Карибиън, които преместиха пролетните круизи за късната есен, изглеждат най-малко засегнати от кризата, което е само на пръв поглед, защото напоследък те изкупиха по-малки европейски играчи от Италия.


автор: СЛАВА

Етикети: , , ,
Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

Няма коментари към тази новина !