Искат субтитри на Откраднат живот

Репликите на актьорите в „Откраднат живот“ да...

Венци Венц с ултиматум: Аз или нас

Две седмици, след като Павел подари „Топъл...

Ще преживее ли круизната индустрия коронавируса

отпечатай новината

19.03.2020 16:15 | Видян 3947 пъти | Гласували 1

Ще преживее ли круизната индустрия коронавируса

Круизната индустрия е най-тежко ударена от коронавируса. Стигаше само корабът, който имаше нещастието да попадне на пристанището на тотално некомпетентните власти в японския град Йокохама, които не се вслушаха във волята на тренирания за подобни ситуации екипаж и изолираха двама заразени не на брега, а на плавателния съд. Това доведе до близо 700 заразени и 7 починали. Защо? Ами много просто – вирусите се предават доста бързо на борда, понеже там работи общ климатик и това допринася за разпространението на заразите от подобен тип.

Ситуацията от Принцесата обаче се пренесе на Стария континент, където мнозина се прибраха полуизлекувани във Великобритания, Германия, Италия и Франция и заразиха още хиляди хора там. Защо? Ами, защото извън коледните, великденските и сезонните ваканции, на борда на круизните кораби пътниците са предимно от третата възраст. А тя, за съжаление, е най-уязвима към коронавуриса.

Видя се и тоталната липса на солидарност от страните, които круизните компании иначе буквално позлатяват – особено островните в Индийския и Тихия океан.

В началото те отказваха да допускат италиански кораби, независимо какви провизии от гориво, храна и вода притежават и дали хилядите им пътници и екипаж – многонационални при това, ще оцелеят изобщо. После спряха да акостират и останалите.

Стигна се дотам, след липсата на популярност на промоциите, макар и достигащи първо 30 на сто, а после и 50%, лично главните директори на круизните гиганти да пишат мейлове на всеки, който някога е използвал услугите им, за да успокояват и да се уверят, че в бъдеще, когато перфектната буря премине, ще могат да разчитат дори и на най-последния клиент.

Круизният бизнес, който бележи двуцифрени ръстове в света и пъти по-големи от средните за планетата у нас през последните години, е с огромен мащаб. Можете да съдите дори само по факта, че един подобен кораб струва от 250 000 000 евро нагоре, като най-големите с по над 6000 места за туристи, които са цели плаващи градове, отиват към милиардни стойности като първоначална инвестиция. А компаниите има цели флотове и десетки плавателни съдове от този мащаб.

Отсега е трудно да се прогнозира колко време ще трябва да се възстанови круизната индустрия, тъй като най-търсената зона от целия свят е Средиземноморието, а основните му дестинации Италия, Испания и Франция се оказаха най-тежко заразени.

Американските компании като Роял Карибиън, които преместиха пролетните круизи за късната есен, изглеждат най-малко засегнати от кризата, което е само на пръв поглед, защото напоследък те изкупиха по-малки европейски играчи от Италия.


автор: СЛАВА

Етикети: , , ,
Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

Няма коментари към тази новина !