НАЙ-НОВИ
Маколи Кълкин за бащинството и...
Маколи Кълкин откровено разказа колко важно значение е...
Италианската прокуратура погна Васил...
"Ще върне всичко"! Тези думи на италианската прокуратура...
Дигитален минимум умения за учениците и учителите или нямаме бъдеще като нация: инж. Т. Иванова
19.03.2021 09:19 | Видян 1256 пъти
Локдауните показаха колко изостанало е българското образование не само според световната статистика, която за 10 г. свали страната ни с 19 позиции до срамното 83-то място в света. Огромна част от учителите и дори от учениците се оказаха неподготвени за трансформацията, след като години наред само са обещавани нови технологии в училищата. Според Националната стратегия за младежта 46% от младежите между 16 и 24 г. НЕ са дигитално грамотни. Според данни на МОН, огласени преди 4 г., над 80% от учителите НЕ са дигитално грамотни. Оттогава няма нови данни, които да са публикувани, но дори процентът да е двойно по-малък, това е огромен проблем.
Липсата на модерно и адекватно образование сега означава постоянно и все по-бедна нация – връзката е пряка и е разбираема за всички, без онези, които управляват системата, или поне това сочат постигнатите от тях резултати.
Така първа и основна цел на българския законодател е да установи задължителен дигитален минимум и за преподавателите, и за техните възпитаници и аз се кандидатирам за народен представител именно с такъв проект – един от моите 23 за 23-ти МИР”, пише инж. Таня Иванова, водач на листа №9. Тя поставя като специален акцент дигиталната грамотност на малцинствата, защото при тях процентите са още по-ужасяващо ниски. А няма друг начин тези хора да работят за обществото, да бъде преодоляна трайната им бедност, да бъдат опазени от въвличане в редовете на престъпността, освен изравняването на образователните стандарти.
„Това е истинското социално включване на малцинствата в 21-ви век, всичко друго са напразни кампании”, смята инж. Таня Иванова.
За нея, именно заради бедността, изключително важно е да бъдат предоставяни безплатни електронни помагала на всички ученици, защото само така им се осигурява равен старт в живота. А хартиените учебници, макар и голям бизнес, свързан с властови кръгове, са все по-голяма екзотика в целия ЕС. Водещите държави в сферата на образованието като Финландия отдавна са на различна от нашата скорост и резултатите им са налице – огромни успехи и социален напредък, както и нашите – отчайващо и запазено последно място не само по дигитална, но и по функционална грамотност. Близо половината ни деца я нямат според международните оценителски системи.
„Закъснели сме с години във всички тези толкова важни не за утрешния – за днешния ден на България основи на развитието на нацията и на държавата. Инвестиции в образованието не значи заплати, а качествен скок. Другото е обричане на бедност и неграмотност, за каквито и „приоритети” да ни говорят”, категорична е Таня Илиева, водач на листа №9 в 23-ти МИР – София, ДПС.
svejo.net
facebook.com
свързани новини
Програма за софийските села: грижа за 35 000 души в полите на Витоша и Плана
Трябва цялостна програма за развитие на 3-те софийски планини: инж. Т. Иванова
Само електрически и хибриден обществен транспорт в природните паркове
коментари
- коментари
- напиши коментар
- изпрати на приятел
- гласувай

Няма коментари към тази новина !
