Светът е изправен пред нова заплаха -...

Водещи световни учени, сред които и нобелови лауреати,...

На 31 декември по БНТ гледайте...

По традиция в новогодишната нощ Българската национална...

България е атрактивна туристическа дестинация, липсва ни реклама

отпечатай новината

06.06.2013 15:00 | Видян 1842 пъти

България е атрактивна туристическа дестинация, липсва ни реклама

Проблемите в туризма, обсъдиха представители на бранша на организираната кръгла маса Chivas 12 Стола. Според тях  туризмът е сред топ 10 дейности, които осигуряват трудова заетост в България, но липсата на единна рекламна стратегия и ясен план за развитие, пречат за разгръщането на пълния й потенциал.

Според председателя на българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация Благой Рагин съседните държави, които са пряк конкурент на българския туризъм, заделят много повече средства за представянето си като дестинация. Така например  годишният бюджет за реклама на Хърватия е около 100 млн. евро, на Гърция - около 160 млн. евро, а на Турция - около 180 млн. евро. В България  сумата е  20 млн. лева. "Едно евро, дадено за реклама, донася двеста" , допълни той и поясни, че това е причината у нас приходите от туризъм да са в пъти по-малки от тези на сходни дестинации. Георги Пампоров от Асоциацията за алтернативен туризъм допълни, че въпросът дори не е толкова в количеството пари за реклама, колкото в правилното им разпределяне. За целта браншът ще предложи на новото правителство към Агенцията  по туризъм да бъде създаден Консултативен съвет, който да изработи 4-годишна програма, с ясни цели, срокове и отговорници, да приложи на практика стратегията за промотиране на България като 4-сезонна дестинация и да следи за ефективното разходване на средствата за сектора.

Авторският проект Chivas 12 стола е серия от дискусии между утвърдени професионалисти от различни сфери и млади таланти. В рамките на 12 теми, засягащи области, които се нуждаят от решителна промяна, проблемите се назовават с истинските им имена и се търсят техните решения. Опитът вече срещна амбицията в сферите архитектура, технологии, реклама, икономика, журналистика, изкуство, право, строителство и туризъм.

Chivas 12 стола не само извежда бизнеса и опита като коректив на държавната политика и законодателните инициативи, но и създава ефективни платформи за действия и добри практики в различни важни сектори. Проектът поставя в центъра значението на думата „достойнство” и да намери тя подходящото си място в съвременния ни живот – професионален, обществен, личен.

автор: СЛАВА

Етикети: , ,
Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

Няма коментари към тази новина !